GEZOCHT: Training mixen en masteren Logic Pro 9

Jacquelien

Stamgast
Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die me veel kan leren over het mixen en masteren in Logic Pro 9. Ik ben al geruime tijd bezig met Logic 9, maar ben niet tevreden over de eindresultaten van mijn composities.

Daarom zoek ik voor korte tijd persoonlijke begeleiding van een professionele producer. Graag iemand die bekend is met Logic en weet hoe daar het beste resultaat uit te halen is. Ik wil het graag zelf leren omdat het voor mij onmogelijk is om alle werken uit te besteden.

Over mezelf: Ik ben componist en heb een conservatorium-achtergrond. Mijn genre: symfonische rock annex orchestrale werken met een moderne tint.

Wie wil mij een paar middagen helpen tegen een schappelijke prijs? Ik kom dan bij jou in de studio.

Met vriendelijke groet,

Jacquelien

PS: Ik weet een beetje over het mixen, maar ook over het masteren (denk ik...) dankzij het boek: Logic Pro Audio & Music Production (414 Pagina's). Maar het gaat mij juist om die verfijning! Een professional zal meteen snappen wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd:
Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die me veel kan leren over het mixen en masteren in Logic Pro 9. Ik ben al geruime tijd bezig met Logic 9, maar ben niet tevreden over de eindresultaten van mijn composities.

Daarom zoek ik voor korte tijd persoonlijke begeleiding van een professionele producer. Graag iemand die bekend is met Logic en weet hoe daar het beste resultaat uit te halen is. Ik wil het graag zelf leren omdat het voor mij onmogelijk is om alle werken uit te besteden.

Over mezelf: Ik ben componist en heb een conservatorium-achtergrond. Mijn genre: symfonische rock annex orchestrale werken met een moderne tint.

Wie wil mij een paar middagen helpen tegen een schappelijke prijs? Ik kom dan bij jou in de studio.

Met vriendelijke groet,

Jacquelien

Misschien is het handig als je het mixen en masteren zoveel mogelijk overlaat aan iemand die bekend is met Logic .

het is toch pas echt kicken als je je hele productie zelf weet te maken.
Uiteraard kan je van alles uit handen geven, maar da's toch anders.
Kennelijk is Jacquelien al een heel eind, maar wil ze het hele pad zelf onder de duim krijgen.
Ik zeg: doen.
Zal nog wel wat voeten in aarde hebben, maar dan is ze weer een hele stap verder.

het is toch pas echt kicken als je je hele productie zelf weet te maken.
Uiteraard kan je van alles uit handen geven, maar da's toch anders.
Kennelijk is Jacquelien al een heel eind, maar wil ze het hele pad zelf onder de duim krijgen.
Ik zeg: doen.
Zal nog wel wat voeten in aarde hebben, maar dan is ze weer een hele stap verder.

Onzin :gaap:

Ja Digimod, eigenlijk heb je wel gelijk hoor, maar dat wordt wel een duur verhaal dan. Ik wil tóch proberen iemand te vinden die mijn manier van mixen en masteren eventueel kan corrigeren. Misschien is het al met een paar uurtjes opgelost en hoeft diegene alleen maar te zeggen: 'nee, dat moet je zo niet doen', of 'stel je compressors, eq, enz. eens anders in' of 'werk met multitracks en pan een stereo-delay van zoveel milliseconden', snap je? Juist die kleine dingen waar het mij om gaat.

Heine, jij snapt het!!!

Ja Digimod, eigenlijk heb je wel gelijk hoor, maar dat wordt wel een duur verhaal dan. Ik wil tóch proberen iemand te vinden die mijn manier van mixen en masteren eventueel kan corrigeren. Misschien is het al met een paar uurtjes opgelost en hoeft diegene alleen maar te zeggen: 'nee, dat moet je zo niet doen', of 'stel je compressors, eq, enz. eens anders in' of 'werk met multitracks en pan een stereo-delay van zoveel milliseconden', snap je? Juist die kleine dingen waar het mij om gaat.

Alles kun je leren maar het is de vraag hoeveel tijd wil je erin steken,
Ik ben zelf componist en mijn composities gaan voor alles.
Natuurlijk kan ik me helemaal gaan verdiepen in Logic maar ik laat dit liever aan iemand over die er
veel meer verstand van heeft , schoenmaker blijf bij je leest :)
Echter werk ik al vanaf de Atari met logic dus ik weet al aardig wat maar mixen is toch weer een vak op zich.

Tja Digimod, daar heb je inderdaad een punt. De tijd die ik steek in het mixen en masteren kan ik ook besteden aan componeren. Ik was me daar al van bewust hoor. Maar de wil om het zelf te kunnen overheerst nogal.
Hoe doe jij dat dan? Door wie laat jij je composities masteren? En wat betaal je ervoor?

Tja Digimod, daar heb je inderdaad een punt. De tijd die ik steek in het mixen en masteren kan ik ook besteden aan componeren. Ik was me daar al van bewust hoor. Maar de wil om het zelf te kunnen overheerst nogal.
Hoe doe jij dat dan? Door wie laat jij je composities masteren? En wat betaal je ervoor?

Ach door de jaren heen bouw je vanzelf een netwerk op en het is meestal zo dat je mensen
tegenkomt die een beetje het zelfde denken over muziek, en zo kom je via via bij iemand die
verstand heeft van Mixen en masteren

Het is niet zo dat je meteen een studio moet induiken maar even rustig gaat kijken naar iemand
die je muziek kan mixen of je daarbij wil gaan helpen ,het is is ook zo wat voor een muziek je
maakt wat van belang is. Ik gebruik buiten logic ook Protools , soms als ik veel audio gebruik
mix je hierin beter.

Verder gebruik ik oudere versies van Logic namelijk 6 en 7 en van Protools ook 6 en 7 ..

ga je voor mastering ook je studio helemaal akoustisch behandelen?

hou het bij mixen, masteren kan je beter aan een pro overlaten.....en misschien kun je je beter richten op mixen in het algemeen
dan perse in logic.

niet in Logic, maar wel in Cubase, wil je best een cursus geven in het produceren in DAWS en het masteren van je producties.

als je de principes begrijpt, kan je die in iedere daw toepassen.
Denk dat er na een middag al wel een wereld voor je open gaat. De rest is gewoon veel oefenen en doen.

Tja, ook Alex Omega heeft daar weer een punt te pakken. Hoewel mijn studio geluidsdicht is zal er heus nog het één en ander aan mankeren. Ik heb mijn studio laten bouwen door E Media Design; www.emediadesign.eu.

Maar idd is mastering een vak appart. Nog een hele weg te gaan, ik weet het, maar ik WIL het zo graag. Snap je? (vrouwen.... altijd eigenwijs hé).

Raphie, stuur me maar even een privéberichtje, dan kunnen we verder praten.

Mixing en mastering

Mixing en mastering

Jacqueline en Raphie,

Heb jullie beiden een privé bericht gestuurd.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Back