Maplin 3800 synthesizer

Heb er één gehad, ca. 10 jaar terug. Het is zoals wel duidelijk zal zijn een kit-synth geweest van Maplin. Leuk op het apparaat zijn enkele loopable envelope stages, de klank van de oscillators (het filters vond ik toen niet zo heel schokkend), de 'duistere' springgalm en de mysterieuze (voor mij, want ongebruikte) interface voor connectie met..een Commodore 64.

Natuurlijk nu weer spijt van de verkoop.

Grappig ik had hem al zien staan bij Mark. Wist niet dat ie van jou is. Eerste keer dat ik eigenlijk een Maplin hoor. Heb je hem defect gekocht of heb je hem alleen maar laten modificeren? Ben eigenlijk heel erg nieuwsgierig naar dat ding geworden door jouw demo. Wat kost een beetje Maplin tegenwoordig?

Ik heb hem in zo'n staat gekocht dat er echt wel wat aan moest gebeuren maar had er genoeg vertrouwen in dat dit makkelijk kon. Omdat ik de vco's ontzettend lekker vond klinken wou ik er wel meer mee dan alleen laten fixen. Ik heb Mark helemaal de vrije hand gegeven en hij heeft er iets bruuts van gemaakt. Klinkt echt als niets anders.

:erm: bééétje irritant dat 't alleen uit de linkerspeaker te horen is..

Back