New Analog Synthesizers[maker van pro1 & emu]

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
jezus he dit belooft wat
read all about it ,.........;
- inderdaad met de techniek van nu ,
moet het kunnen om een redelijke analoge synth zoals eind 70/begin 80
te gaan bouwen met meer modulatie en stabiliteit ,[en natuurlijk qualiteit,die slechte potties]
zonder de hoge kosten van een moog [en de andromeda ]
is alleen voor de ,.....!!!

The plan is to build a range of analog modular and desktop mono synths, based on classic designs, but updating them with modern ideas and components, expanding the voice architecture, yet retaining the original sonic signature. These prototypes are one off designs (not for sale - yet!) and I aim to achieve the highest quality standards possible. Here are the projects...

AM Modular - a replica of an E-mu Modular System with additional modules from ARP and Sequential Circuits more »
Audity Zero - a single voice of the legendary Audity System more »
Pro-One Plus - an expanded replica of the Pro-One with 3 VCF's more »
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA [de mijne snel verkopen ,er komt een nieuwe/ ouwe ,...huh
Odyssey 500 - an expanded replica of the ARP Odyssey with 2 ARP VCF's more »
Model 35 - an analog monosynth that uses E-mu Modular circuits and replicates the original Model 25 of E-mu Systems more »
Model 700 - restoration of a Sequential Circuits Model 700 Programmer

hier komt dde link
http://www.emulatorarchive.com/Synthesizers/AM/am.html

Volgens mij lees je het verkeerd. "Firstly the monosynths I bought in the 1980's (Odyssey, Pro One, Prodigy)." Heeft hij dus gekocht en niet gemaakt lijkt me...

volgens mij leestie wel goed hoor:

"I'm building analog synthesizers again, after a gap of 25 years from my first project - a Practical Electronics mono-synth. The inspiration is two fold; Firstly the monosynths I bought in the 1980's (Odyssey, Pro One, Prodigy) sound very nice, but are very frustrating to play, due to the old pots and non-MIDI keyboards"

:geslaagd:

Origineel geplaatst door Hazes

"I'm building analog synthesizers again, after a gap of 25 years from my first project - a Practical Electronics mono-synth. The inspiration is two fold; Firstly the monosynths I bought in the 1980's (Odyssey, Pro One, Prodigy) sound very nice, but are very frustrating to play, due to the old pots and non-MIDI keyboards"

:geslaagd:

Dan kun je beter lezen dan ik blijkbaar :confused:

In 't kort staat daar dat hij na 25 jaar weer synths aan het bouwen is en dat hij zich daardoor deels heeft laten inspireren door de (gebreken van de) mono synths die hij in de jaren 80 heeft gekocht. :geslaagd:

In 't kort staat daar dat hij na 25 jaar weer synths aan het bouwen is en dat hij zich daardoor deels heeft laten inspireren door de (gebreken van de) mono synths die hij in de jaren 80 heeft gekocht. :geslaagd:

Precies, dus geen maker van Pro One dan lijkt mij. Als je een Pro One hebt gemaakt ga je toch niet zeggen dat je die gekocht hebt of ben ik nou gek?

Vertaler

Vertaler

"I'm building analog synthesizers again, after a gap of 25 years from my first project - a Practical Electronics mono-synth.

Dit is toch redelijk duidelijk Engels jongens: wat hij zelf eerder heeft gebouwd is wat -ie noemt 'a Practical Electronics mono-synth'. Ik krijg een visioen opeens! De rest van de opgesomde apparaten heeft hem 'geinspireerd'.

Evengoed natuurlijk een mooi voornemen; en veel van dit soort grote voornemens struikelen helaas heel vaak in de aanzet al. Het lijkt me ook een flinke lijst en zo te lezen staat -ie er alleen voor wat betreft het daadwerkelijk realiseren van dit nobele voornemen.

Re: New Analog Synthesizers[maker van pro1 & emu]

Origineel geplaatst door rondroyd
The plan is to build a range of analog modular and desktop mono synths, based on classic designs, but updating them with modern ideas and components, expanding the voice architecture, yet retaining the original sonic signature.

Klinkt leuk maar als er 'moderne componenten' (lees: andere) gebruikt gaan worden, krijg je dan nog wel HET originele geluid?

Als ze eens met 1 synth beginnen.. Niet allemaal tegelijk.

Eerst zien, dan geloven.

De Pro-One heeft bij mij altijd bekend gestaan als een Stoere Bak TM

3 Oscillatoren mja ik weet niet of ik er zoveel aan ga hebben.

Hoewel, 2 osc sync en de 3e tri 1 of 2 oct lager.....

Back