[deephouse] trebla - beautiful dreams

Trebla

Reason-er
Hey ... ik heb na een paar progressive tracks dit keer een deephouse trackje gemaakt.
Het is nog een ruwe afmix, maar verder is ie best ver af al.
Ik heb er ongeveer 2 dagen aan gewerkt en wil hem vd week goed afmixen en afronden.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Je kan hem hier downloaden!

Have fun :)

de beginopbouw is niet goed (te leeg)
ik weet dat je het nummer rustig wil laten opbouwen maar ik zou bv. die bassline al van in het begin toevoegen
zeker ook een hi-hatje
klinkt voorlopig ook nog ééntonig vind ik
-> variatie in bassline moet zeker
-> variatie in die conga's of wat het ook is
-> nog meer opvullen met sounds, melodieën
een stem zou hier goed bijpassen denk ik!

maar mooi gedaan!

(en 2 dagen is niet veel ... bij de weg: bij mij is het tegenwoordig zo dat ik eerst de basis leg van een liedje - en echt wel een degelijke zodat het op het eerste zich af lijkt -, dan laat ik dat een week of zo rusten omdat ik zo het gevoel heb dat ik inspiratie mis om het net 'af' te maken en begin ik aan iets nieuws - dan begin ik er terug aan een week later of zo en hops, op een paar uurtjes is dat al af gewoon omdat je van een degelijke basis kan beginnen! dit volledig terzijde uiteraard :) )

Bedankt voor het luisteren.
Bij de beginopbouw kunnen inderdaad nog wat elementen toegevoegd worden, maar ik heb expres voor een lange opbouw gekozen (dj friendly ;)).

Verder ben ik het niet echt eens met je commentaar, vraag me af of je uberhaupt wel is deephouse hebt geluisterd?

Ik heb hem 3x achter elkaar geluisterd en ik vind hem errug flex.
Enige wat ik vind dat je iets mag veranderen is dat funky guitar loopje wat je ergens achter in het nummer gebruikt mag van mij wat harder en scherper. zo dat ie echt funkt. Het loopje is dus wel oke, maar er mag veel meer hoog in.
Ik weet niet of je dat met EQ kan aanpassen nog want ik weet niet wat voor sample je gebruikt. Maar dat is de enige kritiek die ik kan bedenken, voor de rest kan ie zo op een plaat.
Die bassdrum vind ik ook LEKKER!!!

overall : Erg lekker!

Het maakt me niet uit het je het noemt, hier bij ons in Leuven spelen ze tegenwoordig niet anders dan Deephouse, maar

1) mijn commentaar geldt hier voor op m'n kamer en niet in een club
dus ge hebt gelijk, vanuit het standpunt om het draaien ligt het anders
2) laat niet weg dat het nummer niet af klinkt en meer variatie vraagt

Origineel geplaatst door dextron
Ik heb hem 3x achter elkaar geluisterd en ik vind hem errug flex.
Enige wat ik vind dat je iets mag veranderen is dat funky guitar loopje wat je ergens achter in het nummer gebruikt mag van mij wat harder en scherper. zo dat ie echt funkt. Het loopje is dus wel oke, maar er mag veel meer hoog in.
Ik weet niet of je dat met EQ kan aanpassen nog want ik weet niet wat voor sample je gebruikt. Maar dat is de enige kritiek die ik kan bedenken, voor de rest kan ie zo op een plaat.
Die bassdrum vind ik ook LEKKER!!!

overall : Erg lekker!

Thanks dextron.

Inderdaad dat guitar loopje mag er wat meer uitspringen nog, maar dat moet inderdaad met wat EQ wel te doen zijn.
Ik zal er vanavond even naar kijken.

Origineel geplaatst door Rozegeur
Het maakt me niet uit het je het noemt, hier bij ons in Leuven spelen ze tegenwoordig niet anders dan Deephouse, maar

1) mijn commentaar geldt hier voor op m'n kamer en niet in een club
dus ge hebt gelijk, vanuit het standpunt om het draaien ligt het anders
2) laat niet weg dat het nummer niet af klinkt en meer variatie vraagt

Oke ieder zijn eigen mening :)
In ieder geval bedankt!

erg cool gedaan ... mijn complimenten

echter die bass is volgens mij veel te hard en daardoor kan je de track niet hard draaien want alles begint al veel te snel oversturen

gitaartje vink prima .. laat maar op de achtergrond of bouw er een complete break omheen maar dat zou de flow kunnen veranderen en is echt een keuze

voor de rest :okdan:

de basskick is inderdaad iets te dominant in deze mix. dat zou ik wel even aanpassen. zoiets kan je ook wel makkelijk verhelpen met een plugin als PSP Vintagewarmer... weet niet of je die compressor kent? maar hij is wel cool en werkt wel goed... ook om de sound iets warmer te krijgen is ie handig. Verder kan ik dit nummer zeker apprecieeren.

gewoon blijven je eigen ding doen!

en euh hoe zit het met het nummer 'urban serenity' ? is die inmiddels al klaar, die zou ik erg graag volledig hebben want vond ik een zeer leuk nummer.

keep it up!

lekkere track. goeie beats en swing.... maar met die standaard Reason-soundbank sample kom je echt niet weg ;)
pak daar iets anders voor, en probeer iets meer variatie/modulatie in die sound te krijgen, dan is het een prima ploatie!

Het is een zeer professioneel afgewerkte track... en zit degelijk in mekaar. Ik heb niet zo een verstand van deep house maar ik kan me voorstellen dat dit in een set van een deep house dj past.

Wat alleen zonde is is dat er standaard loopjes uit Reason te horen zijn... en ja, je weet hoe mensen over standaard denken.

Voor de rest een goede track natuurlijk! Gaat de goede kant op.

Back