Alchemy de meest geavanceerde synth!!

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Het valt me op dat er vrij weinig word gesproken over Camel Audio Alchemy.

Terwijl dit 1 van de meest geavanceerde synths van dit moment is.

nou dat moest ik effe kwijt :D

Geavanceerd? Vond t maar een on-ding. Kreeg er niet erg gemakkelijk een volle sound uit. Maar je moet ermee leren/kunnen omgaan.
Of bedoel je met geavanceerd een hoop knopjes op idiote plekken.? Werd er tureluurs van. :P
Zal ik er 1tje weggeven dan maar?
Krishna Synth van Devine Machine... das een leuke. Die jongens komen tenminste met iets verfrissends.

Wel een hoop poen voor een soft synth, dan moet ie wel HEEEEL goed zijn!

Maar dat timbre klinkt voor geen meter t.o.v. multi samples. En dat in 2011.

+1 TS :okdan:

Geweldige interface en modulatie, maar ja je moet wel iets harder werker voor je (eigen) geluid dan bij de inpakken en wegwezen Massive sound.

Alchemy is de eerste softsynth die ik heb gekocht.

heb er lang over nagedacht.

dat alchemy multi samples ondersteund
(zodat ik mijn eigen doepfer korg en andere analoge samples kan importeren), de filters goed zijn, alles moduleerbaar is, en hij als sampler ook uitgebreid is en pro tools ondersteund hebben me over de streep getrokken.

Alchemy is eigenlijk een samplesizer of een sympler, de sounddesigners wetdream.;)

de interface(gui) is door Bitplant gemaakt, die hebben ook de Reasons gui gemaakt.

misschien daardoor erg vertrouwd.

Geavanceerd? Vond t maar een on-ding. Kreeg er niet erg gemakkelijk een volle sound uit.
een synth is ook niet per definitie gemaakt om 1-2-3 hup er een geluid uit te krijgen... je moet er wel iets voor doen... de hoeveelheid de synth jou kan geven is afhankelijk van hoeveel jij de synth geeft...
Maar je moet ermee leren/kunnen omgaan.
dat is idd het hele eier eten...

Laatst gewijzigd:
Ik snap die kritiek niet echt. Dan hebben jullie hem echt niet goed uitgeprobeerd. Als je een preset softsynth zoekt moet je niet bij Alchemy zijn. Het idee er achter is dat je zelf sounds gaat maken. Anders kun je beter Omnisphere kopen....±1000.000 sounds kant en klaar. Lekker makkelijk!!!

Alchemy kan super dik/vet/warm/mooi/viruoos/experimenteel/agresief klinken maar je moet zelf aan de slag. Is ook de beste manier om muziek te maken naar mijn mening.

Ben er zelf ook erg over te spreken, maar ik houd erg van synths waar je jezelf in kan verliezen, en dat kan je hiermee zeker.

Klank? Welja, what goes in comes out, maar de enigine klinkt zeker prima, en de granulaire mogelijlkheden zijn super, klinken gewoon erg muzikaal, wat niet snel van granulaire synthese gezegd kan worden.

hij is wat gecompliceerd, maar wel een erg interessante synth. ( vond cameleon soms al lastig maar ook erg goed )

Back