Hulp gevraagd bij PCI-e geluidskaart

Eurynom3

Ouwe rot
Sinds vandaag heb ik een Mac Pro. Omdat deze enkel en alleen PCI express ingangen heeft betekent dit dat ik mijn geluidskaart, de M-audio delta 1010, moet vervangen. Welke kaarten raden jullie aan (let op: dit moet een PCI-e kaart zijn!)? Ik wil minimaal 8 in- en uitgangen. Zelf heb ik de motu 24 i/o gevonden maar vind deze erg aan de prijs (als je tenminste voor een nieuwe kiest).

gefeliciteerd met je mac pro :)

qua pci is motu idd een optie, of rme en lynx maar die zijn een stuk duurder. is een firewire800 interface niet iets voor je? een fireface 800 of zoiets? als je niet meer dan 8 kanalen nodig hebt is een fireface 400 al voldoende, en dat zijn geweldige doosjes.

Wat zijn de voor- en nadelen van firewire ten opzichte van PCI-e? Ik heb firewire poorten vrij, dus het is een optie.

ZIjn er nadelen aan firewire? Kan zelf alleen maar voordelen bedenken.
Tis extern dus je hebt geen 30 duizend kabels achter je Mac en hebt iig ook geen gedoe met inbouwen.
Je sluit er makkelijk wat op aan ook.
Kan 'm meenemen naar de studio/gigs. Dat doe je niet zo snel met een kaart in je Mac.
Ben zelf helemaal tevreden over de RME Fireface 400. Mooie klank ,goeie converters en geen tot nauwelijks latency.
KZou de verkoop in moeten gaan....

btw. (Als je (nog) geen mixer hebt) je zou er ook aan kunnen denken om een mixer aan te schaffen met ingebouwde interface. ..

Laatst gewijzigd:
de bandbreedte van pci-e is velen malen groter dan firewire, dat is het voordeel. volgens mij maxt fw zo rond de 32 kanalen wel uit. met pci-e kom je heel veel verder dan dat. als je met madi wil werken moet je wel bijvoorbeeld.

ZIjn er nadelen aan firewire?

Kieskeurig wat betreft chipsets. USB3 / Lightpeak komt er aan, voor Firewire is er (nog) niet echt iets snellers.

Heb de MK2 gehad, en nu 2x MK1 in 't rack hangen. Doet wat het moet doen, MK3 klinkt nog wat lekkerder, gewoon prima dus. Ik heb ook de PCI-express kaart voor m'n 2408's in een Mac hangen en dat werkt als een trein!

Buiten de mindere bandbreedte en de vaak matige stabiliteit heeft firewire nog een nadeel en dat is de grotere CPU overhead bij lage buffersizes.

Een PCI-e x4 kan toch gewoon in een PCI-e x16 slot? Mac Pro heeft namelijk alleen maar PCI-e x16 sloten. En hoe zit het met PCI-e x1 kaarten? Passen deze ook in een x16 slot?

Laatst gewijzigd:
Back