Hulp bij het begrijpen van een contract gevraagd!

Denken jullie dat ik er voor moet gaan rekeninghoudende met dat ik het niet voor het geld doe? Ik wil er ook wel niets voor betalen uit mijn eigen zak ongeacht de winst of verlies van de releases.

Of je iets krijgt hangt af van de verkopen en de gemaakte kosten. Verkoopt er niets, dan ben je geen geld kwijt, behalve als je een afspraak niet nakomt, waaruit schade voortvloeit en waarvoor je aansprakelijk wordt gesteld (zie bijvoorbeeld verhaal hierboven over rechten en samplegebruik).

Als je een beetje oplet kan je je er dus niet echt een buil aan vallen.

Moet je zelf maar beslissen of je het wilt doen.

Zelf zou ik niet instemmen met het feit dat je de track niet live mag spelen, maar dat doe je toch niet. Verder neem ik altijd op dat ik tracks wel op eigen sites , bijvoorbeeld op myspace, mag zetten en dat we de tracks live mogen spelen.

Laatst gewijzigd:
Je doet afstand van ALLE rechten en Alle inkomsten, je mag bovendien zelfde betrokken muziek alleen nog zelf uitvoeren na toestemming van de eigenaar van deze rechten...

Kortom, als het je alleen gaat om het opnemen van je muziek en je et verder niet meer...Tekenen !

wow...weer zo'n thread bomvol belachelijk slechte adviezen. Allemaal mensen die natuurlijk niets te maken willen hebben met labels in NYC die je muziek willen releasen. Gatver, alleen de gedachte al! Liever zit ik lekker onontdekt op mijn zolder kamer bovenop mijn rechten waar niemand aankomt! Dat zal ze leren!!!

Zonder dollen: Zet je paranoia hoedje even af en gewoon tekenen. Wees blij dat iemand je uberhaupt een contract onder de neus drukt.

Zoals ik al aan heb gegeven heeft kult een goede reputatie opgebouwd.
Maar er is niks belachelijks aan om een contract even goed uit te pluizen.

wow...weer zo'n thread bomvol belachelijk slechte adviezen. Allemaal mensen die natuurlijk niets te maken willen hebben met labels in NYC die je muziek willen releasen. Gatver, alleen de gedachte al! Liever zit ik lekker onontdekt op mijn zolder kamer bovenop mijn rechten waar niemand aankomt! Dat zal ze leren!!!

Zonder dollen: Zet je paranoia hoedje even af en gewoon tekenen. Wees blij dat iemand je uberhaupt een contract onder de neus drukt.

Wat een onzin. je moet goed nadenken wat je tekend. elk contract...., en dat doet hij en dat is goed. Vooral die eerste zin maakt je zeker populair en vooral dat mensen naar juist jouw gaan luisteren.

Als ik zo lees gaat dit contract meer over dat iemand anders deze muziek gaat uitvoeren (remixen). ik lees ook niets over dat als er een remix wordt gemaakt dat jij dan ook royalties van hebt en misschien beter dat jouw naam wordt genoemd als artiest hiervan. ten tweede als het niet meer is dan 50 dollar dan krijg je niets.

Iedereen wil wel gereleased worden, dat klopt, maar da's nog geen reden om je te laten naaien (waarmee ik geen advies wil geven over het OT, ik ken er zelf niet genoeg van).

Dit is weer een goed voorbeeld waarom de publishing van je track altijd bij een vertrouwde partij onder gebracht moet worden.

een platenmaatschappij wil altijd ZELF de publishing voor je doen, omdat zij dan een extra gedeelte vangen van het uitgeversdeel van de auteursrechten. Echter, je geeft iemand een uitgelezen kans om "creatief" te gaan boekhouden, en als er onenigheid komt, is je platenmaatschappij degene die met 2 petten op een zaak tegen zichzelf moet gaan voeren. Je hoeft niet te raden wat daar uit komt natuurlijk.

Wat slimmer is (maar waar maatschappijen vaak niet op zitten te wachten), is je publishing bij een gerenomeerde grote partij onderbrengen. Zij zijn onafhankelijk, en je kunt daar altijd terecht met vragen. Die zullen ze nooit in het voordeel of nadeel van een partij beantwoorden, omdat ze daar geen baat bij hebben. Bovendien kun je zulke contracten door je publisher laten screenen. Die komen dan vaak met dingen, waar je zelf niet aan gedacht hebt.

Verder kan een maatschappij die je werk uit wil brengen, bij jouw publisher een zogenoemde "co-editie" aanvragen, waardoor het uitgeversdeel verdeelt wordt tussen je publisher, en de maatschappij.

Ik ga er van uit dat wat ze mij aanbieden, te nemen of te laten is.

Wat zou er kunnen gebeuren moest ik tekenen in het ergste geval?

En is het aan te raden aangezien dit mijn eerste kans en misschien mijn laatste is?

Ik ben al blij dat er iemand mij iets aanbied

Ik ga er van uit dat wat ze mij aanbieden, te nemen of te laten is.

Wat zou er kunnen gebeuren moest ik tekenen in het ergste geval?

En is het aan te raden aangezien dit mijn eerste kans en misschien mijn laatste is?

Ik ben al blij dat er iemand mij iets aanbied

Volgens mij kan je er geen buil aan vallen, maar het levert waarschijnlijk in eerste instantie ook niks op.

Een beslissing moet je echt zelf nemen.

Zoals ik al zei:
Doen!
Contractjes zien er altijd eng uit, daar zijn ze ook voor bedoeld &
De rest van je loopbaan gaat er niet erg van afhangen hoor!
Mocht je in ene keer bijna echt gaan scoren dan worden er weer gasten wakker die voor jou dat soort overeenkomsten met plezier onderzeiken ...

Laatst gewijzigd:
Voor naamsbekendheid, en dan wie weet ook gigs is dit een leuk begin hoor. Verwacht idd geen vetpot. Zoiezo niet. Nergens niet...
Een artiest treed op. Daar verdien je de meeste centjes mee.

Gewoon doen, je hebt een release erbij en je bouwt een naam op zo.
Maar je krijgt er waarschijnlijk geen cent voor want hoe weet jij ooit wat de NETTO opbrengsten zijn.
Wie weet wat voor kosten er allemaal afgaan voordat de opbrengsten NETTO zijn.

Hoi, waarom laat je t niet controleren door een jurist op dit gebied? Die kijken niet alleen naar wat er ìn het aangeboden contract staat, maar ook wat er evt. ontbreekt. (Je kan niet weten, wat je niet weet)

Verder, alvast gefeliciteerd!

Ja hij is vast al 13,5 jaar aan het twijfelen of hij het moet doen :stupid

Hoi, waarom laat je t niet controleren door een jurist op dit gebied? Die kijken niet alleen naar wat er ìn het aangeboden contract staat, maar ook wat er evt. ontbreekt. (Je kan niet weten, wat je niet weet)

Heb ik bij mijn eerste contract ook gedaan. Een expert wilde voor 50 euro wel even kritisch meekijken en daarna hebben we een halfuurtje online gebeld. Dat was verhelderend 👍

Gefeliciteerd, btw! 👏👏👏

Back