Hierbij een beknopte omschrijving van mijzelf.

Ibrahim Reevy

Grootmeester Piel
Hallo allemaal,

Ik was vergeten mij even voor te stellen, maar gelukkig werd ik er
door even door J-ron op geattandeerd om het wel te doen.

Mijn liefde voor elektronische muziek begon toen ik in groep 3 zat en duurt nog steeds voort.
Toen ik in de brugklas zat ben ik door een klasgenoot meegetrokken in het hardcore gebeuren.
Hardcore heeft mij niet echt lang geboeid, dus besloot ik om maar over te stappen op trance.
Trance heeft me langer geboeid, maar op een gegeven moment heb ik toch gekozen voor de
voor mij interessantere stijlen: Techno, Tech house, Deep house, ?Trance? en progressive.
Af en toe hoor ik iets moois van een stijl die me niet echt boeit of van een stijl die ik normaal niet zou luisteren.
Op een gegeven moment begon ik met het bespelen van een keyboard. Met dit gare Casio keyboardje speelde ik bekende nummers na. Op een mooie dag in 1998 was ik bij de bovengenoemde klasgenoot thuis om te luisteren naar zijn dj set. Toen ik zijn Groovebox (MC303) zag vroeg ik of ik hem even mocht proberen. Het uitproberen van de groovebox beviel zo goed, dat ik vroeg of hij me de basics wilde leren. Nadat ik de basics een beetje onder de knie had besloot ik vaker die jongen lastig en vroeg hem zelfs om me dat ding uit te lenen. Daar zat ik dan in de zomer tot 's ochtends vroeg te produceren. Op een gegeven moment kwam er een muziekprogramma voor de Playstation - Fluid. Hier heb ik mee gekoot, maar aangezien je alleen de bestaande samples met elkaar kon mengen en zelf niks kon programmeren besloot ik om weer te gaan rossen op de groovebox. Toen kwam er een heel interessant programma voor PSX - Music. Hiermee kon je weliswaar geen samples inladen, maar je kon met de bijgeleverde samples wel je eigen beats en melodietjes programmeren. Toen die klasgenoot dat ontdekte heeft ie het programma een paar keer van me geleend, maar dat liep al snel uit op ruzies etc. Dus besloot hij het programma zelf te kopen. Dan gingen we bij hem thuis en sloten we de playstation aan op zijn stereoinstallatie. De stereoinstallatie zat weer vast aan het mengpaneel en gooiden we de nummers die we hadden geproduceerd op Minidisc. Later heb ik een pc gekocht en de nieuwste versie van dit programma - Music 2000 op de pc gehaald. Tussendoor heb ik talloze programma's geprobeerd: Magix music maker, Ejay,Cakewalk, Qbase, Renoise, Fasttracker etc. Dit ging een tijdje goed, maar door gebrek aan effecten en goede geluidskwaliteit heb ik besloten om op Fruityloops over te stappen. Dit was tot voor kort mijn produceprogramma, maar sinds kort ben ik overgestapt op Reason.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ibrahim Reevy
Elektronische muziekproducer + systeembeheerder in spe
Leeftijd: 20 jaar

Origineel geplaatst door Slipperman
<lullige opmerking ;) >
Als dat beknopt is wat is dan uitgebreid :confused:
</lullige opmerking>

Nou ja, het is in ieder geval "voldoende"

Ik mis alleen nog Reevy's pincode en SoFi nummer. ;)

Oh baby

Oh baby

Origineel geplaatst door bazziman
Hey welkom, bram...'reevy'...ben je toevallig een 'riffi' of niet?

Scherpelijk hoor!
Knap, dat dat je opvalt bazziman.

Layta

Bedankt!

Bedankt!

Hallo allemaal,

Ik wil iedereen bedanken voor het warme onthaal.
Ik ben hier zelfs een beetje geemotioneerd van geraakt.
Ik had dit namelijk nooit durven dromen.
Normaal zijn de mensen zo afzijdig, terwijl jullie naar me zwaaien, me welkom heten en me op m'n gemak stellen.

POE

Mijn dank is groot.

Re: Oh baby

Re: Oh baby

Origineel geplaatst door Ibrahim Reevy
Scherpelijk hoor!
Knap, dat dat je opvalt bazziman.

Layta

Azul,

Tja...iemand met zo'n naam...dat moet dan haast wel toch? In ieder geval is dit HET thuis voor alle electronische muziekfanaten dus welkom hier...

Re: Bedankt!

Re: Bedankt!

Origineel geplaatst door Ibrahim Reevy
Hallo allemaal,

Ik wil iedereen bedanken voor het warme onthaal.
Ik ben hier zelfs een beetje geemotioneerd van geraakt.
Ik had dit namelijk nooit durven dromen.
Normaal zijn de mensen zo afzijdig, terwijl jullie naar me zwaaien, me welkom heten en me op m'n gemak stellen.

POE

Mijn dank is groot.

Hahaha, nu niet gaan huilen he? :mexico:

nogmaals welkom en het is J-Run;)

en nog meer welkoms & groeten!! :doei:

Back