Werkplek gezocht voor een muziekstudio

Raph

LAAG
Ik maak al jaren muziek in een rijtjeshuis maar de laatste tijd beginnen mijn buren/huisgenoten het toch iets minder te waarderen. Best wel vervelend aangezien werken op een zacht volume of koptelefoon absoluut een no-go voor mij is.

Dus ik ben opzoek naar een kamer/schuurtje/etc waar ik mijn studio in kan bouwen. Ik woon in Utrecht centrum dus ik zoek ook het liefst iets wat niet veel meer dan 20min reizen met de trein kost. Budget is max 400 p/m. Alle tips/ideeën/adviezen zijn meer dan welkom!

op veel industrie terreinen staan veel (deel) ruimtes langdurig leeg.

voor 400 p/maand zou je iets moeten kunnen vinden.
effe goed zoeken, en vooral overleggen met de verhuurder.

:mega:

Ik heb gister toevallig een afspraak gemaakt voor een kantoorpand op een industrieterrein dus hopelijk wordt het wat! :okdan:

op veel industrie terreinen staan veel (deel) ruimtes langdurig leeg.

voor 400 p/maand zou je iets moeten kunnen vinden.
effe goed zoeken, en vooral overleggen met de verhuurder.

let erop dan het een beetje te dempen is qua herrie naar buiten toe.
veel ramen is een ramp op hogere volumes.
en goeie sloten ed op de deuren, vooral als je er erg dure spullenparkeerd.
:okdan:

in utrecht? er zijn recent een boel studio's in 1 keer afgefikt, en die mensen zijn druk met het vinden van nieuwe ruimte. je daarbij aansluiten zou erg slim zijn, met jouw budget kan je erg ver komen in dit geval. mail me maar even voor wat adressen...

Pas op bij het huren van een studio ruimte wat er verder in het pand of in omliggende panden gebeurt.
daar kan dan opeens door nieuwe activiteiten van medehuurders er weer geluidsoverlast optreden
zelf ondervonden in een studio die ik ging huren en waar ik de verbouwing en isolatie voor een flink bedrag had overgenomen er van uitgaande dat ik daar minimaal 10 jaar zou kunnen zitten.
Maar na 3 jaar gaat het bedrijf waar ik de ruimte van huurde weg uit het pand en het naastliggende bedrijf kocht toen die ruimte op om eens flink te gaan uitbreiden.
Dus op een gegeven moment kregen wij een brief of we maar even op wouden rotten.
dat heeft met touw getrek en wat advocaten heen en weer uiteindelijk nog 2 jaar langer geduurd maar meneer beuk horeca (industriegebied lage weide utrecht) had in dat pand inmiddels wel zijn showroom en of wij wilde kappen met het maken van lawaai!
Dat kon hij gelukkig niet echt hard maken want wij huurde de ruimte als geluidsstudio dus moet er geluid geproduceerd kunnen worden.
Maar huurcontracten voor bedrijfspanden kunnen per 5 jaar ontbonden worden dus daar konden we niets aan veranderen helaas.
De hele overname van de inrichting waaronder, isolatie, glazen schuifpui, ontspanningsruimte annex keuken, dubbele beglazing en deuren en noem maar op was dus weggegooid geld geweest

yep, helaas moet je daar ook op letten, en check of je een vergunning kan krijgen om het pand als studio te gebruiken, andars kan je meteen na de eerste klacht over herrie de tent sluiten.
en idd, in een bedrijfspand kan de lange termijn planning lastig worden, soms zijn de huurcontracten zelfs maar voor een jaar.
en ook, mocht er een vliegveld in de buurt zijn, nederland is erg makkelijk in het oprekken van de wetgeving in geluidsoverlast mbt. vlliegveleden, treinbanen en snelwegen.
je trekt altijd aan het kortste eind, behalve als je rijk bent en de juiste mensen weet te bereiken met wat giften:D

Wat dacht je van 400 euro toegleggen, op je huur of hypotheek budget? kan je een leuke woning van verhypotheken. investereer je in een etage in je eigen woning.

Deze week ga ik langs om de ruimte te bezichtigen en geluidoverlast is daarbij inderdaad een belangrijk punt waar ik op zal letten.
pmx, mailtje komt eraan!
Raphie, aan mijn woning hier kan ik ivm met ruimte en andere mogelijkheden vrij weinig doen dus daarom zoek ik het ergens anders.

Back