Mark Ronson

Keybern

Ouwe rot
Wat vinden jullie van die gozer ?

Ik vond het hier op SF opvallend stil rond hem. Zeker voor iemand die in deze dagen zo sterk knipoogt naar retro / vintage.

Hij heeft ook het recentste album van Duran Duran, All you need is now, geproduced. (Al had ik daar eigenlijk meer van verwacht)

Ik kan het alleszins wel smaken.

Wat me wel stoort is dat ie precies geen kant weet kiezen. De 2 bovenstaande nummers zijn bijvoorbeeld erg verschillend in stijl, waarin hij ook een andere rol speelt.

die bovenste ken ik wel. Maar de vintage die het moet voorstellen heeft mij niet kunnen overtuigen. Verkeerd gebruikt of software ofzo?
geen juno op de recording, denk je ?

En waarop slaat die opmerking over Nederlanders ? Ik heb em ni.

geen juno op de recording, denk je ?

En waarop slaat die opmerking over Nederlanders ? Ik heb em ni.

Voor ons nederlanders staat er een melding van VEVO, dat de video niet in nederland te bekijken is.

Ik betwijfel in ieder geval als er echte vintage spullen zijn gebruikt bij de opname.

ohw oké, sorry had niets in de gaten.
Pff, lullig inderdaad.

Mark, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, op live versies heb ik nog geen juno (of ander vintage spul) gezien.
Maar ik vind het wel een prettige sound. Misschien gewoon door de hele context van het nummer.

Knipoogjes naar retro vind ik an sich wel tof, maar het mag niet overdreven zijn. Ik hou liever van het oprecht "per ongeluk" retro klinken, dan het commercieel meeliften op de weemoed van het publiek.

Voor het nieuwe Duran Duran album heb Markie er wel rustig voor gezorgd dat Nick Rhodes z'n Jupiters en Space Echo's en andere shit weer afgestoft heeft. Zo gebruikt John Taylor ook z'n ouwe bass weer. Niet zozeer een retro sound qua productie (het album is alleen op aaituuns te koop tot March, dus heb ik hem nog niet in huis) maar vooral gericht op individuele geluiden en sfeer volgens mij. Ik vind Mark wel cool.

Voor wie het leuk vind.. een leuk verhaaltje met Mark Ronson over hoe Valerie tot stand is gekomen..
En daaronder nog een versie zonder Amy Winehouse zelf

Die gozer kan wel wat. Maar volgens mij is het vooral een “klassieke” producer die top muzikanten in een dure studio de goeie dingen laat doen. Dus niet echt iemand die zelf alles doet of kan.

Mwah.. hij kan wel een moppie spelen denk ik.. hij doet gitaar, bas, keyboards en drumcomputers maar hij werkt wel veel samen idd..
Ik denk dat Bruno Mars ook wel een redelijk aandeel heeft aan de groove in Uptown funk :)

Leuk om eens een draadje te zien over een artiest die nog leeft :okdan:

Back