Opname:Over Dat en Kaarten

De Voorman

Ouwe rot
Ik lees tegenwoordig dat kaarten hele goede da converters hebben.... waarom zie ik dan nog zoveel studiomensen via hun DAT naar hun HD hun mix sturen? En niet via hun geluidskaart?

Is dat omdat je in de pauze stand van je DAT tegelijk kan opnemen?
Is het niet lastig daar je later weer met je DAT een master wilt opnemen, dat je weer moet pluggen aan de achterkant enzo??? hoe doet men dat...

Is een DAT nog wel gewild in de studio na al het writer geweld???

Wat is je werkwijze? Gaat alles direct hardwarematig de DAT op of eerst de PC zodat je bewerkingen kunt doen die je anders niet kunt? Is maar net waar je van houdt.
Geluidskaarten gaan tegenwoordig verder dan DAT maar dat zegt niet meteen dat DAT minder is en niet meer gebruikt kan worden. Een DAT op 48 Khz 16 bit met goede converters kan veel beter klinken dan een kaart met 96 Khz 24 bit met minder goede converters, het ligt er maar net aan, toch?

Dat setup

Dat setup

Ik tijfel of ik alleen een burner of ook een DAT ga kopen...Ik heb al een cdrecorder maar dat kost 2 euro per opname(want audio cd's)... als er een paar vrienden zijn kost dat per keer geld... dan liever van die spindle cd's op een interne burner...ik vindt een dat aantrekkelijk omdat je er itt cd iets overheen kan recorden...Maar ik vraag mij dus af of het technisch ook waardevol is...

Kan je misschien iets duidelijker wezen? Ik volg je niet helemaal, wat is je setup en wat wil je nou precies gaan doen?

CD fikkers liggen in de schappen bij de Zeeman bijkant.

DAT wordt nog steeds gebruikt en is misschien op z'n retour en wie weet dat er een gat in de markt gevonden wordt door met proffesionele audiorecorders te komen met interne HD en geen compressie (dus ook geen mp2 ofzo).
En als je dan daarmee een uurtje of 10 mee kunt opnemen in CD formaat evt via digitale IO is dat een mooi alternatief voor DAT. En dan dumpen op je computer en dan op een CD/DVD fikken.

Het is maar wat die mensen gewent zijn. De hele mensheid is bezig met dingen waarvoor allaaang betere alternatieven zijn. Blijkbaar zijn we eraan gewent en hebben we geen behoefte aan 'betere' dingen.

Ook zal het wel te maken hebben met het feit dat computers/software toch wat rommeliger aanvoelen. Je moet meer instellingen doen e.d.

Back