Verschillen mpc2000 en mpc2000XL

Native

Nieuwkomer
Wie kan ze opnoemen? En in hoeverre heeft het effect op je mogelijkheden?
Ik ben namelijk eens gaan zoeken naar de normale mpc en hij lijkt me bijna hetzelfde als de XL, maar ze zijn een stuk beter aan te komen en voor heel wat minder. Ik vraag me af waar 'em dat in zit. Wie weet er meer van?

Ik zag gister wel deze add op 2dehands.nl op zich intersant. Akai MPC 2000 Sampler with 18 MB Ram SCSI some Pixel
mistakes in the Display but everything is readable ONLY and
external SCSI CD ROM but i think doesnt work anymore the CD
ROM Cables ONE CD with Loops 580,-EURO

Heel aantal

Heel aantal

Er zijn een heel aantal verschillen..

- Het scherm (kantelbaar op de XL)
- De layout van de bank=knoppen (XL heeft 4 bank buttons.. de 2000 maar eentje).
- Het Kiezen van sequences via de pads kan alleen op de XL.
- De XL kan 300,000 events aan.. de 2000 "slechts" 100,000
- Op de XL kun je devices een naam meegeven (maar dit helaas niet globaal opslaan / onthouden)
- De XL heeft een Midi-monitor (a la S3000XL)

Maar verreweg de belangrijkste (voor mij persoonlijk)

- Bij de XL kun je wisselen tussen 'overdub' en 'play' mode.. zonder de sequencer te stoppen. Je kunt zo in een keer een hele berg tracks opnemen terwijl je sequence gewoon doorloopt.. erg handig!

zie ook : http://www.mpc2000xl.com/summary.htm

Hmmm; bij de ontwikkeling van de XL hebben ze dus vooral gewerkt aan de gebruiksvriendelijkheid als ik het zo hoor. Maar is dat het extra geld waard? Ik geloof dat je op een XL ook meer geheugen hebt of dat je het heel wat verder kan uitbreiden. Klopt dat?

Zo te zien gaat bij deze het display ook al weer naar zijn kl*te..............zoek dus ff uit hoe je die vervangt, zie bijvoorbeeld(http://www.backlights.co.uk).

Native, check die link van mpc2000.com, want daar staan echt alle verschillen op.
De XL versie kan maximaal 32MB bevatten. het display wat omhoog kan is erg makkelijk en overzichtelijk.

Ik zit te denken om een on/off switch in te bouwen voor de display. Want vaak staat de mpc de hele dag aan terwijl ik maar een paar keer naar de display kijk.

Tnx guys!

@Sander: Kun je d'r ook een externe monitor aan jassen? Dat zou wel chill zijn...

Origineel geplaatst door Native
Tnx guys!

@Sander: Kun je d'r ook een externe monitor aan jassen? Dat zou wel chill zijn...

Kan alleen met de MPC3000

Back