Maschine 1.5 & 1.6

Intranet

Ingeburgerd
Hey allemaal, even een (waarschijnlijk hele domme) vraag. Ik sta op het punt een Native Instruments Maschine te kopen. Om iets goedkoper uit te zijn (en daarmee meer geld over te hebben voor speakers) wil ik het apparaat wellicht tweedehands kopen. Alle apparaten op marktplaats zijn een 1.5 versie.

Weet iemand het verschil tussen 1.5 en 1.6? Ik snap het niet!

Alvast bedankt!

1.6 ondersteunt o.a. VST plug-ins maar updates zijn gratis dus als je een 1.5 koopt is de 1.6 update gewoon gratis.
Let wel op dat als de goedkopere educatieve versie koopt je de licentie niet kunt overdragen waardoor je 'm dus in feite nooit meer kunt doorverkopen.

Sommige webshops verkopen ook een educatieve versie, scheelt je ~€50 maar die licentie is dus niet overdraagbaar.

Oh ik zat op marktplaats te kijken. Als die mensen zich al geregistreerd hebben, zal ik dan problemen krijgen ofzo? Ik zag namelijk ook een ongeregistreerde te koop.

De normale versie (dus niet de educatieve) is gewoon overdraagbaar. De eerste eigenaar moet de licentie laten vrijgeven bij Native Instruments en kan 'm daarna legaal doorverkopen.

Ah oke. Dus 1.5 en of 1.6 maakt eigenlijk niet uit, aangezien het te downloaden is. Klinkt goed, misschien toch maar tweedehands kijken dan!

Back