Alpha Juno Patch P33

johnnyberlin

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb net in de studio een track opgenomen met een alpha Juno 2, maar hij is van de studio en niet van mij, dus dacht ik deze even te sampelen (met samplerobot) maar dit lukt totaal niet, niet alleen door mijn gebrekkige sample-ervaring, maar ik heb de indruk dat de midi van het toestel niet honderd procent werkt

is er iemand met een alpha juno 2 die me eventueel wilt helpen om een patch te sampelen naar een format dat kontakt kan lezen, of weet iemand een reeds bestaande library van de alpha juno 2?

alvast bedankt!

bedankt voor de tip:okdan:. ik zoek al heel lang een dergelijk programma.

Ik ga dat samplerobot eens proberen.

Wat is precies het probleem als je probeert te sampelen??

Moet je echt het hele instrument sampelen of is 1 patch voldoende???

Ik bedoel anders kan je het gewoon handmatig sampelen.

Nou ja suc6

Ik gebruikte vroeger 'Seamless Looper' om samples te maken en dat werkte perfect. Maar sinds ik op Win7 zit, kan ik er spijtig genoeg geen mono samples meer mee open krijgen. Er is ook blijkbaar geen support meer voor.

Daarom heb ik een paar nieuwe programma's getest en deze kwam er voor mij als beste uit : Extreme Sample Convertor :

http://www.extranslator.com/

De nieuwe versie heeft uitgebreide opties om hardware synths/VSTi's te sampelen, je kunt er zelfs nog een pak vst effecten tussen steken als je dat wil.

Ik gebruik ESC momenteel om mijn Roland MKS-50 te sampelen en alles zit er in : batch sampling, trim, truncate en (zeer goeie) autoloop!!

Als bonus kun je het programma ook gebruiken om sample libraries te converteren naar andere formaten.

Peter.

Ja, ik wil ook wel een Kontakt sample keymap maken !!

'k heb een Alfa Juno 1, en wat ervaring met sample robot en awave,
maar dan voor m'n Kurzweil K2661...

PB maar !! :)

Ja, ehmmm, als dat preset 33 Piano3 is,
Dan kun je' wel vergeten om die 100% 't zelfde te krijgen in sample vorm....

Der zit een modulatie op, of maw, elke keer als je een note triggerd, is er een kleine variatie...
en niet alleen van de chorus !!

Laatst gewijzigd:
Back