Firewire Daisy chaining, hoe werkt het precies?

Mius

Nieuwkomer
Hallo,

Ik zou graag willen weten of firewire daisy chaining van 2 audio interfaces helpt om 1 van deze interfaces die niet goed werkt op de firewire chipset van mijn laptop te omzeilen.
Hoe werkt dit precies, is het hetzelfde als een hub, en welke chipset wordt geadresseerd, de chipset van de laptop, of de chipset waarop de 2e interface is aangesloten?

Voorbeeld, Jmicron firewire chipset, de ene interface doet het perfect hierop, maar de andere niet.
Is het mogelijk de ene die het niet goed doet te daisy chainen met de gene die het wel doet om dit te omzeilen?

Het gaat in dit geval om een Audiofire 2 die het wel doet, maar de Korg Zero 8 niet.
Ik kan het nog niet uitvoeren, omdat ik de Audiofire heb uitgeleend, vandaar de vraag.

Tnx

ik zie de firewire bus onder osx terugkomen bij netwerken, dus ik gok dat de adressering daar iets mee te maken heeft. maar dat gaat het niet oplossen, want je zit idd op dezelfde chipset te werken.

Tnx voor de replies, zal het zelf uit moeten testen wanneer ik de audiofire weer heb dan.

Firewire is een seriƫle bustechnologie waarbij meerdere apparaten op 1 bus aansluiten mogelijk is; maar ik vermoed dat bij daisy chaining het eerste apparaat in de keten niet veel meer is dan een actieve hub, en het dataverkeer wordt geregeld door de main controller chipset.

Ik heb zelf 2 Audiofires gedaisychained, maar als ik de 1e uitschakel heeft de 2e geen connetie meer, maar ik vermoed puur omdat dit te maken heeft met het feit dat de 'throughput' port niet passief kan werken, maar toch geen controller op zichzelf is.

Gewoon uitproberen... en als het niet werkt anders misschien een losse firewire expansioncard in je laptop zetten met TI chipset?

Dat is dus het probleem waarom ik naar andere oplossingen zoek, ik heb dus geen expresscard/pcmcia slot.

Als het daisy chainen niet werkt, zie ik mijzelf genoodzaakt een laptop te kopen voor 1 die wel een TI chipset of expresscard slot heeft.

Mijn desktop heeft geen problemen, dus ik loop niet vast ofzo, alleen voor mijn mobile rig wel handig als ik het aan de praat krijg, scheelt mij weer zoeken naar een nieuwe laptop/macbook pro.

In ieder geval bedankt voor je toelichting!

Geen van beide mac, maar zit soms wel te overwegen voor een macbook (pro).

dat is sowieso geen slecht idee, ook al zou je er windows op draaien. goede hardware, wel prijzig.

heeft korg iets gezegd over de ondersteuning van je chipset?

Ik ben er niet specifiek over gaan informeren bij Korg.
Er is in ieder geval geen info over te vinden online.

Het gekke is dat mijn Korg zero 4 (die ik hiervoor had) het wel deed, en volgens mij is er geen verschil in de chipset tussen deze 2 mixers.
Heb de Zero 4 op Texas instruments, Ricoh en Jmicron zonder problemen gebruikt.

Ik denk niet dat dat gaat werken, omdat ik de streaming en midi niet aan de praat krijg als ik de korg direct aansluit op de laptop,maar ik ga in ieder geval wat proberen wanneer ik de mogelijkheid heb.

mijn ervaring is dat de minport firewire implementaties op laptops vaker niet, dan wel werken met audio-interfaces. De enige oplossing is dan of een expresscard met TI chipset, of een USB audiointerface aanschaffen.

Vind ik ook het grootste nadeel van Firewire, dat het niet universeel (genoeg) is.

Je wordt als consument verplicht goed vooraf te gaan bedenken of je wel firewire wil gaan gebruiken, omdat je beperkt wordt in de hardware die fabrikanten van computersystemen aanbieden, zeker als je geen Mac user bent, geen TI chipset (of compatible met de interface) of expresscard slot hebt.
(hoewel ik ook heb gehoord dat de eerste versies mac met agere chipsets compatibiliteits konden geven)
USB werkt gewoon echt veel makkelijker, denk dat wanneer USB 3.0 mainstream is dat de keus tussen firewire en USB nog sneller gemaakt is.

Ik laat hierbuiten de discussie dat wanneer je wil produceren dat het handig is dat je hierover sowieso nadenkt.

Ik heb het eindelijk kunnen proberen, maar helaas zonder succes.
De firewire adresseerd inderdaad direct de laptop chipset.

Ik doe de midi controlling nu met een usb naar midi converter en dat werkt goed.
Nu even kijken naar een andere laptop, maar heb ik misschien niet eens nodig gezien mijn desktop het wel goed doet.

Back