Roland TR-606

Isa

Ingeburgerd
Hi iedereen (die dit leest),

Ik wil heel graag een TR-606 aanschaffen, maar ik zie dat de prijzen op Marktplaats ontzettend hoog zijn, zelfs 1 keer € 460,- (!). Is dit een normale prijs? Wat zou ik er voor moeten betalen (in goed werkende, nette cosmetische staat).

Groetjes,
Isa

De prijzen schommelen zowat rond de € 350. Soms gaan ze voor iets minder (~ € 325) en soms weer wat meer (~ € 400). € 460 lijkt mij wat exuberant, maar er is altijd wel eens een uitschieter als er eens iemand per se nú een tr-606 wil hebben.

275 max. De 350-vragers zijn echt gelukzoekers, tenzij er individual outputs etc op zitten.

Bedankt voor de duidelijke stellingen, ik ben weer war wijzer.
Ik wil 'm graag hebben, maar niet per se nu en zeker niet voor € 460,-.

275 max. De 350-vragers zijn echt gelukzoekers, tenzij er individual outputs etc op zitten.
Vind individual outs niet echt prijsverhogend.

Mja, een jaar ofzo terug was dat zeker het geval. Maar tegenwoordig gaan ze op eBay toch niet meer onder de € 330 en overschrijden ze vaker en vaker de kaap van de € 350. € 275 is echt wel een koopje nu en aan die prijs zal je lang mogen zoeken voor je er een hebt.

Vind individual outs niet echt prijsverhogend.

Ik heb ook nog niet gemerkt dat dit zo zou zijn.

Het is geen 808, eerder een variant op de dr110. En die heeft iig nog een clap...

Goed zoeken, er zijn het afgelopen jaar echt veels te veel gelukszoekers bijgekomen en dat ebt vanzelf wel weg. No way dat boven de 300 blijvend en reeel is voor zoiets als een 606...

De kit kost geld, inbouwen tijd, hij klinkt een stuk beter los op een mengtafel en dus is ie wat meer waard. Maar het is een priegelklus, er zijn nogal wat brak gemodde 606-jes dus kies met zorg...

Nee 154 zei er iets over.
Ik bedoelde dat ik nog niet heb gemerkt dat individual outs voor een hogere eindprijs zorgen op bv. eBay. De kit kost inderdaad geld, maar niet iedereen vertrouwt blijkbaar op de technische skills van de modder, zelfs al ziet het er optisch goed uit. Ik zeg maar wat ik heb gemerkt in de biedprijzen, zelf vind ik individual outs wel een pluspunt.

En over de prijs... Vind ik hem € 400+ waard. Neen, ik vind hem eerder € 275-300 waard. Hij klinkt zeker goed en werkt zeer intuïtief, maar ik mis klankmodulatiemogelijkheden. Ik bepaal de markt echter niet. Dat doet het principe van vraag en aanbod.

Vraag en aanbod is eerder geruchten en probeersels in deze, er zijn echt zo ontzettend veel 606jes en ze zijn niet heel gezocht. Geduld geeft een eerlijke prijs, 275 is echt reeel. De mijne was vorig jaar goedkoper en mint ;)

Dr110 is trouwens geen slechte tip in deze, meer geluiden(de clap is echt klassiek, net als de hats) en een fijn schermpje voor je sequencer.

De mijne was omtrent een jaar geleden ook iets van een 275 à 300 en in goede staat. Maar in die tijd zag ik hem op eBay nu en dan eens passeren voor bedragen rond de 250. Met zelfs uitschieters naar beneden van 230 + verzendkosten. Maar nu volg ik uit interesse ook nog de prijzen en ik merk gewoon dat die lage prijzen niet meer voorkomen. Er zijn blijkbaar toch steeds mensen die er hoger op bieden. Dus zijn ze toch wel gezocht. Tijdelijk? Misschien. We zullen wel zien zeker?

Ik bedoelde dat ik nog niet heb gemerkt dat individual outs voor een hogere eindprijs zorgen op bv. eBay.
Oeps... verkeerd gelezen.. :o: ik dacht dat je typte opgemerkt (in de zin van opmerking maken)...in plaats van gemerkt...

Back