[prog house / trance] project 23F - untitled

ROGUE85

@wearerogue85
Na lange tijd hebben stilgelegen in het weekend nog eens de kriebels gehad.
Ik vind persoonlijk de basisidee wel leuk maar het is nog geen knaller.
't Zit 'm in het arrangement en de details wellicht.

Mixtechnisch ben ik wel vrij tevreden, vooral omdat er zeer weinig op de masterbus zit (UAD Massive Passive die hier en daar een dB'tje beknibbelt, en een limiter). Alles is ITB.

De main synth is NI Massive, eerste keer eigenlijk dat ik er fatsoenlijk mee werk sinds ik de Komplete 7 gekocht heb.
Leuk ding om te proggen, zeker voor het genre.

project 23F - untitled

Zomer ... :D

Heerlijke zomertrack ! :okdan:

ik zou zelf alleen nog wat gevarieerd hebben met de basnoot tov de akkoorden op het einde. Maakt het net iets spannender, en zelf zou ik de mixlevels ook wat anders ingesteld hebben, maar dat zijn allemaal meer smaakdetails.

Het is gewoon een lekkere track :mega:

Heerlijke zomertrack ! :okdan:

ik zou zelf alleen nog wat gevarieerd hebben met de basnoot tov de akkoorden op het einde. Maakt het net iets spannender, en zelf zou ik de mixlevels ook wat anders ingesteld hebben, maar dat zijn allemaal meer smaakdetails.

Het is gewoon een lekkere track :mega:

Hey Quifster, bedankt voor je comment! Dat apprecieer ik wel.
Je maakt me wel nieuwsgierig, wat voor baslijn zou je dan voorstellen?

intro is lekker, maar vind de kick en het ofbeat hatje vrij gezapig
baslijn voel ik juist weer wel. melodie vanaf 1.30 ook lekker, qua timing nog een beetje houterig, mag nog wel wat vloeiender. de arp pieletjes op 4.23 hoeven van mij weer niet zo.

Overal mix is zeker goed, maar zou zeker nog eens naar kick, ijzerwerk en timing van de arp lijntjes kijken. ook hoor ik een aantal keren een hoge click in de track, vooral op 5.59 duidelijk hoorbaar.
Ik hoor wel wat chicane achtigs in deze track. overall goed gedaan!

intro is lekker, maar vind de kick en het ofbeat hatje vrij gezapig
baslijn voel ik juist weer wel. melodie vanaf 1.30 ook lekker, qua timing nog een beetje houterig, mag nog wel wat vloeiender. de arp pieletjes op 4.23 hoeven van mij weer niet zo.

Overal mix is zeker goed, maar zou zeker nog eens naar kick, ijzerwerk en timing van de arp lijntjes kijken. ook hoor ik een aantal keren een hoge click in de track, vooral op 5.59 duidelijk hoorbaar.
Ik hoor wel wat chicane achtigs in deze track. overall goed gedaan!

Bedankt voor je comment.

Klopt, percussie heb ik nog niet uitgewerkt, dat zijn die details.
Ik denk dat ik er een loopje onder ga knallen, anders ben'k nog een week kwijt met proggen (;)).

De kick was voor mij niet de hoofdzaak, misschien wat te 'plat', kan zijn.
't Moet ook geen stamper worden natuurlijk.

De arpjes vond ik dan weer net beweging brengen op het einde.
Die 'click' is een woodblock-achtig iets, wel degelijk deel van de percussie 8o).

laten we wel wezen, arrangement is super, dus ook al werk je de details niet naar m'n voorkeur uit, dan heb je nog steeds een vette track! ;)

Heb met veel plezier beluisteerd, het klinkt hot!

Dat klikje in de percussie is soms ietsje wat minder, maar als die zo bewust gemaakt is dan is een kwestie van smaak.

Ik sluit me aan bij wat hierboven al is gezegd. Het is best een lekkere zomertrack (al is de stijl niet mijn ding), maar met name de drums zijn te weinig uitgewerkt. Dat arpje mag van mij wel blijven, maar wellicht een tikkie zachter in de mix.

Als je je kick een tikkeltje meer body geeft heb je hier een fijne track. Ook je bassline mag wat dikker, waar het "los" moet gaan in je climax na het openen van je filter vind ik nog wel errrrg magertjes. Echter als je dat weet aan te passen, je laag net zo lekker maken als het hoog kun je hier een hele vette plaat van maken.

Wat betreft die percussie, lichtelijk uitwerken niet teveel aan doen. Dit soort platen moet je niet de nadruk leggen op percussie. Simplistisch houden.

Wat king of snake aangeeft had ik eigenlijk ook gehoord. Dat arpje mag een stukkie zachter,ook de secudaire arp lijn.

Misschien kan je proberen om hem te sidechainen met de beat dan zorgen dat die lekker door de compressor lekker in de mix word gelegt.

Als de beat dan weg is komt het arpje automatisch weer meer naar voren.

Mooie track zeg.. niet mijn muziek maar wel heel lekker gedaan.:okdan:

Leuk om zoveel reactie te krijgen!
Vanavond nog eens opnieuw mee aan de slag, sowieso.
Ik neem mee:

- meer uitgesproken sidechain op de arpjes (waardoor ze meer in de mix liggen)
- meer body in't laag (kick + bas)
- hier en daar wat variatie in de drum, zonder er een tribal loop van te maken (ik wilde het ook simplistisch houden, maar het mag net effe interessanter)

Ik begrijp wel niet wat je bedoelt met secundaire arplijn, flyweight, klinkt wel belangrijk :W.

niet mijn ding maar wel een leuke track

de mix verhouding klopt niet helemaal, zou daar wat meer aandacht aan besteden vooral aan de synth waar de track mee begint staat naar mijn mening iets te hard waardoor later de andere geluiden minder tot zijn recht komen, ook de kick mag veel meer laag in, daar draait het om in dance muziek, die kick moet goed in het midden staan en die mag je best voelen.

Heeeeeeeele lekkere track :halleluja

Is een track die naar mijn idee draait om de melodie(en). Misschien wordt-ie beter met meenemen van al het commentaar, misschien ook niet...

In ieder geval nu (al) erg lekker

Dit is inderdaad wel een hele lekkere track.
De opbouw vind ik voor mijn gevoel iets te langdradig, mag sneller iets in gebeuren.
Hierna blijft de track eigenlijk echt wel boeien!
Zelfs het einde is netjes afgewerkt!

Mooie zanglijn erover en dan heb je een zomerknaller te pakken :)

Doet idd beetje denken aan Chicane. Maar ondanks dat mooie track

Ik begrijp wel niet wat je bedoelt met secundaire arplijn, flyweight, klinkt wel belangrijk :W.

Je hebt zeg maar de hoofd arp/melodie lijn en ne de tweede breek komt er nog een note(hoger) bij het arp lijntje.
Vind dat die ook zachter moet.

Maar het is ondanks mijn gezeik al een super mooi plaatje.:okdan::okdan:

Na lange tijd hebben stilgelegen in het weekend nog eens de kriebels gehad.
Ik vind persoonlijk de basisidee wel leuk maar het is nog geen knaller.
't Zit 'm in het arrangement en de details wellicht.

Mixtechnisch ben ik wel vrij tevreden, vooral omdat er zeer weinig op de masterbus zit (UAD Massive Passive die hier en daar een dB'tje beknibbelt, en een limiter). Alles is ITB.

De main synth is NI Massive, eerste keer eigenlijk dat ik er fatsoenlijk mee werk sinds ik de Komplete 7 gekocht heb.
Leuk ding om te proggen, zeker voor het genre.

project 23F - untitled

Zomer ... :D

hoe is het nu met de kriebels? haha

goede track hoor... mag naar mijn idee wel iets meer variatie in... maw de eerste minuut is voor mij iets te makkelijk skip gehalte, dus daar mag wel iets gebeuren verders lekker gedaan! En idd zoals een poster voor mij al melde wat meer body aan de kick en bass geven...

Ondertussen zijn al een paar dingetjes aangepast, maar heb nog niet echt veel tijd gehad om er in te steken... Misschien na dit weekend nog een update.

Kick en bas zijn al prominenter en ik weet niet of ze veel prominenter moeten worden.
Voor mij staan ze in elk geval niet centraal in de mix, de focus ligt inderdaad op de melodieën.

In feite is het enige wat nu op de masterbus staat nog een SSL compressor met 0,5 dB GR
en een Massive Passive die een hele brede bel in het tophoog boost.
Op de tracks gebruik ik enkel highpass en lowpass filters van de Neve 88RS channelstrip.
Wel staat er op iedere track de UAD Studer als eerste insert.
Het is ongelooflijk hoeveel verschil in vetheid en 'lijm' je krijgt als je deze bypasst.
Je hebt zoals ze bij UAD beweren, minder EQ en compressie nodig.
Zelf vind ik de mix (na even niet geluisterd te hebben) nog wat te drukkend in het mid (rond 650Hz)
en mag het minder 'fuzzy' in het hoog klinken. Misschien andere samples voor de hihat kiezen?

Een paar kleine details gaan inderdaad de opbouw interessanter moeten maken, daar moet nog wat tijd in geïnvesteerd.

Back