fender twin reverb jbl of jensen

gracetunes

Nieuwkomer
Joe,

ik ben al een tijdje op zoek naar een Twin reverb voor mijn NE3 en heb ondertussen de keuze tussen een twin 85w met jbl D120F speakers en volledig in originele staat (1200E) en ééntje van 135W met nieuwe jensen C12K 8ohm (800E). Die met de jbl boxkes heb ik al getest, klinkt zalig, mooi in de bassen. De andere ga ik maandag testen. Ik ben een leek op vlak van versterkers, dus kan nog niet zo goed inschatten. Iemand die zo vanop afstand een advies kan geven?
1200 Euro voor 85w en JBL120 of 800 voor 135w en jensen, genomen dat ze beide in goeie staat zijn? 400E is uiteindelijk toch een pak geld...

thx,

Die duurdere met JBL's...without a doubt, mits in goede staat natuurlijk. Is meer waard, behoudt z'n waarde meer en klinkt lekkerder, voller en pittiger voor je EP's...zorg voor een reamp kastje van ok'je tot goede kwaliteit. Ik snap nogsteeds niet dat je dezeinvertering doet hoor, maar als je het doet doe het dan goed!

ik heb zelf een rolandjc120 oude versie voor minder dan de helft,
zou voor de jbl's gaan

Joe,

ik ben al een tijdje op zoek naar een Twin reverb voor mijn NE3 en heb ondertussen de keuze tussen een twin 85w met jbl D120F speakers en volledig in originele staat (1200E) en ééntje van 135W met nieuwe jensen C12K 8ohm (800E). Die met de jbl boxkes heb ik al getest, klinkt zalig, mooi in de bassen. De andere ga ik maandag testen. Ik ben een leek op vlak van versterkers, dus kan nog niet zo goed inschatten. Iemand die zo vanop afstand een advies kan geven?
1200 Euro voor 85w en JBL120 of 800 voor 135w en jensen, genomen dat ze beide in goeie staat zijn? 400E is uiteindelijk toch een pak geld...

thx,

Weet je wat het ding is met die Twin's ze zijn zo krankzinnig hard! Als je DE sound er uit wil halen die te gek is voor een Rhodes dan heb je te maken met de oversturing die je krijg van je eindtrap in combi met de speakers die dan op hun lazer krijgen. En dat volume is VEELS te hard voor de meeste podia.
Als je hem op een andere manier gebruikt ga je een beetje voorbij aan de sound.

Als het gaat om een beetje monitoring en verder een licht overstuurde sound kan je ook voor de oude series Fender Champs gaan.

Maar goed dat vroeg je niet hahaha sorry, just a tip. € 1200,- is veel geld voor iedereen voor een versterkertje, en helemaal in combi met een NE3 vind ik het zonde. Maar nogmaals als je het doet, doe het goed en doe die JBL versie en zorg dat je het geluid van de NE3 juist instuurt.

OK, t'is de twin met jbl's geworden. aiai, pijn in de portefeuille...

bedankt voor de reacties!

J

Back