Akai AX80 CPU

Status
Please reply by conversation.

RenePeters

Fletcher-Munson
Wie kan me helpen aan een CPU of CPU print van een Akai AX80?
Eén van de adres uitgangen is dood ;{....

(IC 2 uPD7811G)

De chip zal wel lukken maar in die chip zit volgens mij ook data geschreven voor de AKAI AX80, hoe ga je dat oplossen?? een 2de AX80 zou handiger zijn in deze situatie.

Klopt. voor het keyboard gedeelte zit hetzelfde type alleen andere data.....
Deze AX80 is eigenlijk al een donor maar die heb ik zover aan de praat dat met het vervangen van CPU het weer een golden oldie wordt, hij is het waard.

Het programeren moet ik me nog in verdiepen, ik weet ook niet de CPU nog ergens los te verkrijgen is... in dat geval zou ik de data kunnen uitlezen van mijn werkende AX.

Ik vraag me trouwes af of er wel data in zit. Er zit een aparte eprom naast met software. Volgens mij wordt hij geladen tijdens opstart....

(lijkt een discussie pagina te worden, maar de vraag naar een CPU of CPU blijft nog open..)

Oeps, dat is IC-1 voor het keyboard... neemt niet weg dat ik daar geen interesse in heb, als spare..
Het Akai best.nr voor IC-2 is EI-354119.

Laat maar weten wat de EI-357060 moet kosten.....

bedankt alvast, René

Deze mag wat mij betreft gesloten worden.
De AX80 loopt weer als een nieuwe.

---voor de techneuten---
Het bleek dus niet de CPU te zijn, maar een van de ic's die in verbinding staat met de adres uitgangen van de CPU (aansturing display's). Vreemd genoeg was de weerstand van de adres ingang zo laag dat de spanning op die lijn nagenoeg nul bleef. Behoorlijke zoektocht als de ic's direct op de print zitten gesoldeerd....Yeah, de aanhouder wint..

Hoppa, twee AX80's in de studio....:-)

Mooi gedaan Rene, :okdan:

Heerlijk gevoel als je gewonnen hebt hé :biertje:

En nu :dj: edit drukken en draaien aan die dial

Dank je Vic...

Ik denk dat ik de membraantoets (Edit) en de dail knop maar eens een paar op voorraad ga leggen. Te leuk om van af te blijven.......:)

Status
Please reply by conversation.
Back