scsi w30 kit

Status
Please reply by conversation.
ik dacht dat de kit niet meer en minder was dan een chip , handleiding en os software .
de laatste 2 zijn downloadbaar, de eerste zal ik moeten googlen om de juiste chip te vinden.
kan je zelf zo erin pluggen.

http://www.milton.arachsys.com/nj71/index.php?menu=2&submenu=4&subsubmenu=2&page=2
147639d1260378750-december-new-gear-thread-w30.jpg

http://www.google.nl/imgres?imgurl=...ctAar-pyIDg&page=1&ndsp=35&ved=1t:429,r:0,s:0

en de laatste : http://gamelay.usami.com/~netboy/w30/sites/w30.msoft.it/expansion.html

Laatst gewijzigd:
roland w30 cd-5 upgrade kit

roland w30 cd-5 upgrade kit

gezocht:roland w30 harddisk cd-5 en upgrade kit voor een zacht prijsje groet js.schouten@quicknet.nl

er zit standaard een scsi achter op en je hebt alleen de scsi chip nodig en die heeft vintageplanet.nl nog wel te koop.

die cd 5 word een moeilijk verhaal en je moet je ook even afvragen wat je er mee gaat doen want het is mij niet bekend dat er veel W-30 sample cd's zijn gemaakt, zou eerder voor een zip100 drive gaan. (grotere zip drives werken niet op de w30)

w30 leest ook alles van een s50-330-550, daar zijn enkel mooie samplecd's van
zip drive en/ hd zijn inderdaad handiger. w30 zou bootable moeten kunnen zijn van hd ( niet zip ),
mij is dat nog niet gelukt.
makkelijkste weg:
chip erin, os software op floppy branden, zip drive eraan en even copieeren de library.
voila, lekker toetsenbord

w30 leest ook alles van een s50-330-550, daar zijn enkel mooie samplecd's van
zip drive en/ hd zijn inderdaad handiger. w30 zou bootable moeten kunnen zijn van hd ( niet zip ),
mij is dat nog niet gelukt.
makkelijkste weg:
chip erin, os software op floppy branden, zip drive eraan en even copieeren de library.
voila, lekker toetsenbord

Juist, let wel op dat de W-30 niet meer dan 80MB herkend, schijven groter dan 100 mb ziet hij niet. een zip van 100MB formatteert hij als 60 of 80 mb. alles wat groter is werkt niet.

80mb is veel :
1 floppy is 720kb
komt overeen met gemiddeld 8 patches.
uitrekenen : 1 zipje grofgeschat tot 1000 patches !

is ook veel, 2 zipjes en je bent klaar, je moet wel even opletten welke OS je gebruikt voor de W-30 want daar zit wel verschil tussen, ik heb 1.07 met de scsi zip en volgens mij werkte 1.10 niet met die zip. Als je de zip wil gebruiken moet je eerst je W-30 opstarten en daarna pas je scsi zip aan doen anders boot hij niet verder. beetje raar maar dat went wel.

Nog een paar kleine tips.

Die SCSI chip die je zoekt is niet meer dan een SCSI controller die vroeger in veel apparatuur werd gebruikt zoals oude computers en game consoles etc etc etc.

Wat ik heb gedaan:

Ik had nog een SCSI card liggen van een Akai S1000 en daar zit die zelfde chip ook op, je soldeert hem er uit en prikt hem in de W-30 :D OS 1.07 op een diskette zetten zip drive er aan formatteren en knallen maar.

nou die chip valt mee 33 euri dus dan alleen nog de zip drive 100 waar kan ik die het beste kopen marktplaats of zo????:okdan:

Status
Please reply by conversation.
Back