Microkorg: Modwheel -> lfo filt cutoff intensity

yorrit bling

Ingeburgerd
Beste forumleden,

Ik heb de volgende vraag mbt de microkorg:
Ik wil met de modwheel de intensiteit waarmee de lfo de filter cutoff freq beinvloed kunnen veranderen, dus eigenlijk in dit geval hoe hoger de modwheel hoe hoger de lfo amplitude. Via de virtual patch kreeg ik het alleen zo ingesteld dat de modwheel de snelheid van de lfo veranderde, maar niet de amplitude. Is er n manier waarop dit wel mogelijk is?

Bling! Ouwe baas. Ik heb effe in de manual online gekeken, maar volgens mij kan het niet. Op de MS2000r nam ik altijd de control change op in Cubase, je zou een control change kunnen opnemen in Ableton die de cut off beweegt terwijl je zelf de LFO regelt. Anders misschien een langzame attack op de filter amp?

Via de virtual patch kreeg ik het alleen zo ingesteld dat de modwheel de snelheid van de lfo veranderde, maar niet de amplitude. Is er n manier waarop dit wel mogelijk is?
mja dat is dus de default functie van een modwheel; de amplitude van het LFO signaal regelen...
het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit niet heel simpel te bewerkstelligen is...

mja dat is dus de default functie van een modwheel; de amplitude van het LFO signaal regelen...
het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit niet heel simpel te bewerkstelligen is...

Nou, vertel!

:erm:

nou ja, ik ken de microkorg niet van binnen en buiten maar ik weet wel dat een modwheel of stick, op welke synth dan ook, standaard de diepte/level/intensiteit/amplitude etc. van het LFO signaal aanpast... maar het kan dus zijn dat de microkorg het signaal vanaf de VCA die door het modwheel word beinvloed niet kan routen naar het filter...

de TS wil dus met het modwheel de *WAHWAH* wil regelen... toch?

Ja dat klopt, de hoeveelheid *WAHWAH*, ipv (alleen) de snelheid *WAHWAH* hehe.
@storm ja het kan natuurlijk met n sequencer maar ik wil het zonder voor op het podium

Ja dat klopt, de hoeveelheid *WAHWAH*, ipv (alleen) de snelheid *WAHWAH* hehe.
ja pcies want die snelheid regel je standaard gewoon met de LFO freq...

dus erm... van *woeoeowoeoeow* naar *waaaaawaaaaaw*

als de handmatige Depth tussen LFO en VCF Freq kan worden vervangen door het Modwheel dan ben je klaar...

Back