MPC4000 Simul Play Sequence

seiko

Unprofessional Abuser
Hi,

Kan iemand me vertellen of de 'MPC4000 Simul Play Sequence' functionaliteit (goed) werkt.

Ik heb een MPC5000 en heb het 'probleem' dat ik voor een 'live' set alle sequences al moet vastleggen. Ik wil zeggen dat als 1 sequence 1 nummer is, en ik van nummer x naar nummer y wil gaan zonder dat er een abrupte stop is, ik op voorhand de nummers in de juiste volgorde na mekaar moet zetten en 'overlaps' programmeren.

Ik zou liever de mogelijkheid hebben om, terwijl sequentie x speelt, een andere sequentie tegelijkertijd af te spelen en beide in mekaar over mixen.
Ik kan dan eender welke sequence kiezen zodat ik eigenlijk -zoals je dj't- eender welk nummer kan kiezen.

De Simul Play Sequence functionaliteit van MPC4000 lijkt me ideaal daarvoor, maar werkt dit ook zoals ik het hierboven stel ?

er staat wel meer in MPC manuals wat uiteindelijk niet werkt...geloof me

vandaar liever een antwoord van iemand die het weet uit ervaring, dan copy/paste uit de manual

Wat in de handleiding staat werkt wel zo
tis alleen de opvatting hoe jij verwacht dat het werkt dat vaak anders is.

Ik heb het pas 2 keer gebruikt.
Om 1 sequence boven een andere te zetten.
ik weet alleen niet meer of je de sequences appart kon starten (op latere tijd zegmaar), of dat je ze allebij tegelijkertijd start.

Je kan als het alleen maar geluiden zijn uit de mpc dan wel 2 verschillende uitgangen gebruiken voor de sequences en dan die afzonderlijk mixen.

wat mijn bedoeling is :
ik speel sequentie X

tijdens dat afspelen wil ik kunnen bepalen welke sequentie Y ik er 'over' speel.
op een gegeven moment is alles gemute van sequentie X en speelt er enkel Y
dan wil ik tracks van sequentie Z beginnen afspelen terwijl ik tracks van sequentie Y begin te muten
enz
is voor techno, dus de flow moet blijven , ik wil gewoon makkelijk van één nummer naar een ander nummer en de keuze hebben wat dat 'ander' nummer dan is (dus niet op voorhand al mn sequenties al als één lange liveset aan mekaar zetten , maar de mogelijkheid hebben om mn nummers te 'kiezen')

Back