[Yamaha] Yamaha VL70-m

slash

~YOROSHIKU~
okee dan! heeft iemand dit dingetje misschien een keer gehoord, gezien of anders ervaren?

dat het een phys mod synth is weet ik, en ik heb wel wat demotjes gehoord die erg aantrekkelijk klonken, vooral de synthy dingen. gewoon net alsof er een bizarre alien zijn vage fluitachtige instrument bespeeld in je huiskamer. lekker!

anyway, wat ik mij vooral erg afvroeg (als iemand dit ding kent teminste) is of het makkelijk (of zelfs mogelijk) is om je eigen models te maken?

VL70.gif

yamaha gewoon kennende zou het niet zo moeilijk moeten zijn nee. Yamaha heeft best simpele interface vind ik over het algemeen. Maar wat wel is is dat dit ding monofoon is. Iets waarvan ik zelf zou zeggen nou nee... Het ding is als simpele aanvulling denk ik wel goed ja maar tis niet state of the art als je snapt wat ik bedoel. Wat er in zit is goed en als ik je verhaal lees dan zal het zeker wat voor je zijn maar vond hem in bergen op zoom (waar ik hem hoorde) niet eht denderend. Geluid is wel goed, effecten zijn niet slecht (al kunnen ze denk toch wel wat beter op sommige plekken...). Echter als je er wind controller (die persoon had toen zo'n digitale fluit ofzo als controller. Leek aardig op een blokfluit met midi...) op zet, het klonk wel goed door die natural responses die dat ding bevat. Daarvoor is hij wel goed ja. Blazers en fluiten klinken goed. Strings vond ik persoonlijk wat minder. Maar het lijkt me als uitbreiding wel interresant. (alleen niet voor mij ;) )

Mijn makker heeft er een tijd lang eentje gehad, compleet met BC-3 breathcontroller. Je blaast je helemaal gek, maar het is wel tof.
Hij klinkt wel gaaf, gesynthetiseerd realistisch zeg maar, een sax uit blik ofzo. Het aanblazen, montstukwind, kleppengeluiden en vibrato enzo zijn echt heeeel tof.
Editten is godsonmogelijk. Er zijn iets van 1200 parameters! Sounds downloaden of jezelf met de vl en de editor opsluiten voor een week dus 8o)
Echt te tof voor live solowerk.

hoi,
ik heb een ECHTE VL1-M te koop/ruil, daar kun je veel meer mee doen, heeft een duidelijk beter geluid, betere effecten,is tweestemmig, een fatsoenlijk 19 inch apparaat , floppydrive (probeer maar eens iets op te slaan met een vl70m...
Nou ja, als je echt die kant op wil is een VL1-M het slagschip, duurder en beter zijn ze niet gemaakt en nog steeds erg gewild.
Als je een keer de VL1 hebt gehoord, wil je nooit meer een Vl7(0)(m)........

VL70

VL70

VL70 Zwaar te gekke Physicall Modelling synth !!!!(een van dealler krachtigste synthese technieken, vooral berustend op karplus strong technieken)

Heb er ooit met een WX5 op gespeeld , lekker man!! Kunt er een heleboel freaky dingen mee !! Maar er is ook een plugin te downloaden zie:

http://www.yamaha.co.uk/xg/html/midplug/m_mid9.htm

suc6 LecZ

www2.hku.nl/~alex4

ik ben de monofonie koning. arpeggio rule! :] aaanyway.

nep-echt is wat ik zoek dus dat klinkt goed :)

vl7: afhankelijk van hoe veel je ervoor wilt ben ik geinteresseerd (geen gein). email me for details!

(sum1tolded2medatvirtrghey@hotmail.com voor het geval dat om de een of andere reden niet al in m'n profiel staat, wat het wel doet.)

Re: yamaha VL70-m

Re: yamaha VL70-m

Origineel geplaatst door slash
okee dan! heeft iemand dit dingetje misschien een keer gehoord, gezien of anders ervaren?

anyway, wat ik mij vooral erg afvroeg (als iemand dit ding kent teminste) is of het makkelijk (of zelfs mogelijk) is om je eigen models te maken?

VL70.gif

Een beetje late reactie van mij.
Ik speel al enige jaren op een WX5/VL70-m combi. Bevalt mij als blazer (fluitist) prima.
Editten begin ik niet aan ; te veel parameters en te ingewikkeld. :-(

Via een amerikaanse windlist is er jaren geleden een stemming geweest onder de gebruikers van de VL70-m. De slechtste geluiden werden weggestemd en vervangen door nieuwe geluiden (deze geluiden waren van professionele makers). Deze resultaten zijn in een nieuwe eprom geplaatst (zonder medewerking van Yamaha uiteraard) en via het internet/windlist kon je deze eprom bestellen. (Ik dacht zo voor een 40 dollar, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb hem toendertijd aangeschaft en de VL70-m is toen enorm verbeterd.

Ik kan hem niet vergelijken met de VL1-m want die ken ik heaas niet.

Jos

http://virtualacoustic.free.fr/

De pagina voor deze synthese vorm. Je kan de pagina ook lezen in het engels.

Ik heb sinds kort een VL-1 en ik ken de VL-70 als door een kennis bespeeld via een WX windcontroller.

De VL's zijn vreselijk realistisch te bespelen, mits je een goed model hebt en het leert beheersen!
In-diepte programmering doe je via de MAC (of pc) editor.

Gelukkig zijn er behoorlijk veel klanken op het net te vinden.

Saxofoons, violen, cello's, moogs, arps, oberheims, tarogato's, clarinetten, onderwaterspacebetonnenglazenfluitsaxoclariviolen.....you name it.

Er zijn geloof ik 3 mensen die een VL instrument willen verkopen hier, zie:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=50475

Join the VL-club! ;)

Hallo,

Ik ben nieuw hier maar volgens mij is dit de plek om een vl-70m te vinden... Iemand die me hiermee kan helpen?

Bericht door een moderator:
Gebruik hiervoor liever het: marktplaats -> te koop/te ruil gevraagd subforum

Back