Greengate DS:3... iemand die hem gebruikt (heeft) ?

dekris

Ingeburgerd
Het is misschien wat bizar, maar ik probeer mijn Greengate DS:3 sampler nuttig te gebruiken.
Deze sampler is zowat van de oertijd, maar hij intrigeert me.
Alhoewel ik een aantal versies van de software heb (master, loop, synth) en ook gedeeltelijke handleidingen, begrijp ik niet alles, vermoedelijk door het ontbreken van een deel van de handleidingen.
En op het internet is geen support te vinden voor dit beest.
Zijn er nog kenners/gebruikers op synthforum ?
Iemand die toevallig bijvoorbeeld weet hoe je loops ook effectief kan gebruiken bij het spelen ? (en niet enkel hoe je ze kan definieren :) )

Wow!

1480.jpg

Ik zou bijna denken dat je op zoek bent naar problemen, hehehe...

Maar succes.

Mss wat vergezocht, maar er staan tegenwoordig veel youtube filmpjes van mensen die hun kennis/kunde/spullen/etc willen showen.

Wellicht zit er e.o.a. dude tussen die een Greengate DS3 showed, mss dat je zo iemand kan mailen?? Obscuur ding verder :P

Ik zou bijna denken dat je op zoek bent naar problemen, hehehe...
Waarschijnlijk... maar het lijkt niettemin een behoorlijk stabiel en betrouwbaar systeem hoor. Enkel de floppy drives voor de Apple II zijn wat tricky, maar ik heb al een reserve stock aangelegd. En vele backups van de DS:3 software gemaakt.

Wellicht zit er e.o.a. dude tussen die een Greengate DS3 showed, mss dat je zo iemand kan mailen??
Jammer genoeg niet, het is echt wel een onpopulair ding waarvan de vintage allure status nog moet doorbreken. Het systeem klinkt echter verbazend goed en is zelfs redelijk gebruiksvriendelijk (grafische software e.d.), behalve dan dat het niet duidelijk is hoe loops te gebruiken :) :)
Ik vind ook niet direct coordinaten van de oorspronkelijke designers (uit de Mainframe episode) zodat ik hen misschien rechtstreeks kan contacteren. Ik heb al wel een paar personen via hits op het net en dit forum gemaild, maar voorlopig geen reactie. Ik denk niet dat er snel een actieve "Greengate DS:3 user community" zal starten.

Back