Tweedehands monitors, waar op letten?

Sjonnie Jordaan

Stamgast
Ik wil binnenkort een setje tweedehands monitors oppikken, maar waar moet ik op letten zodat ik geen beschadigde spullen in huis haal?

Vriendelijk dank,

Sjonnie

In ieder geval een led zaklampje meenemen. Kun je goed zien of de cones goed zijn. Zelfs met daglicht. Zo heb ik laatst een set niet gekocht. De eigenaar sloeg zelfs op de cones om te bewijzen dat ze goed waren :erm:.

Goed kijken naar de staat van de kast en aansluiting(en). Veel krassen zouden er op kunnen wijzen dat de monitors on the road zijn geweest.

Controleren of het signaalniveau goed is wat via de mixer naar de monitors wordt gestuurd. Ze mogen natuurlijk niet clippen. Heb ik ook meegemaakt dat alles direct in het rood stond. Ook even aan de EQ rommelen (monitors).

O ja, niet van te voren vergeten te vragen of de dozen nog beschikbaar zijn. Bon is altijd handig.

En dit alles heb ik behalve het led lampje en de bon de eerste keer niet gedaan. lol. Maar dat was een betrouwbare verkoper.

Laatst gewijzigd:
het kopen van 2dehands speakers , en nog erger microfoons blijft een risky zaak . ook als ze er niet afgeragd uitzien , kan er nog van alles niet meer helemaal kloppen en de specs teniet doen.
het enige wat overblijft is een zeer vertrouwd persoonlijk contact / geen gekke spelletjes van bv garantie tot de deur , en een prijs waarvoor je het risico echt zeker zou willen ( en kunnen ) lopen.

het kopen van 2dehands speakers , en nog erger microfoons blijft een risky zaak . ook als ze er niet afgeragd uitzien , kan er nog van alles niet meer helemaal kloppen en de specs teniet doen.
het enige wat overblijft is een zeer vertrouwd persoonlijk contact / geen gekke spelletjes van bv garantie tot de deur , en een prijs waarvoor je het risico echt zeker zou willen ( en kunnen ) lopen.

Daar heb je zeker een punt. Thnx boys.

Maar stel je weet dat de monitoren goed onderhouden zijn, kan het dan alsnog zo zijn dat binnen bijvoorbeeld een jaar gebruik de kwaliteit al afneemt?

Hangt ervan af hoe je zelf met de monitoren omgaat..... ;)

Dingen slijten sowieso..

Back