Data loss na nieuw moederboard

roland kuit

ローランド・クイト:音楽、科学、アートが交わる革新の場
Mn lap was van mn bank gegleden en boven op de stroom toevoer terecht gekomen. De input(vrouwtje) was kapot. Gelukkig was ik verzekerd en kreeg hem gerepareed terug van de M-markt. Thuisgekomen bleek dat er geen Windows op zat(dacht ik).
Dus tip:
opstarten met F10.
Helaas was ik wel alles kwijt van mn schijf. Had wel veel gebackupped maar niet alles.
Dus andere tip: altijd backups maken.
Dit scheelt enorm veel elende buiten het feit dat je dan toch nog 4 dagen, of meer, kwijt bent met het herinstaleren.

Ik vind het wel raar als je laptop weggaat met een kapot stroom inputje en hij met een lege harddisk terugkomt, waarom is dat dan?

Is standaard procedure dat de hdd leeg gaat, als je harddisk voorzien is van een restore (zoals bij netbooks het geval is) wordt die er terug opgezet. Kunt dadelijk het beste alles installeren dat de pc goed draait, maak dan een image (norton ghost ofzo). Samples en projects heb ik altijd op een aparte partitie, dan hoef ik daar niet aan te komen.

Samples, projecten.. alles wat met audio te maken heeft staat hier gewoon op aparte schijven.. Zo heb je nooit last dat wanneer je een systeem-partitie zou moeten wissen dat je belangrijke dingen kwijt raakt.

Maareh.. hebben ze niet gevraagd of ze een backup moesten maken van de bestanden die op de schijf stonden? Zomaar de schijf leeggooien lijkt mij niet de standaard procedure.. Heb je data-recovery al geprobeerd?

Back