Atari 1040 STf - Bruikbaar? Welke Sequencer?

Origineel geplaatst door mindscan
En als je op de enter drukt als hij heeft opgestart?
Heb je dat al geprobeerd?

Nee nog niet, straks ff proberen :)

Het is mijn eerste Atari en er zat geen software of handleiding bij. Ik twijfelde nog of ik die Bausch 9600 baud externe modem mee zou nemen voor het complete retro gevoel :D

Origineel geplaatst door crx303
Dat is de Mega STe: 16MHz, 4MB, 48MB Harddisk

Soundchip, VME bus (voor uitbreidingen, zoals Grafische kaart), aansluiting voor extra HD, TOS 2.06

En die Falcon? Die is een beetje aan mij voorbij gegaan. Is dat te vergelijken of gewoon een totaal ander systeem?

Origineel geplaatst door bikkel
Ik dacht dmv Atari sequencing een soort van dual monitor setup (1 Atari 1 PC) met wat strakkere MIDI timing te krijgen.
Zoiets heb ik dus ook: een aparte ouwe PC (100Mhz) met een dos-sequencer en een roland MPU-midi kastje. Een superstrakke setup met nooit een vastloper of hapering, en het kost gewoon niks: zo'n MPU heb je voor 20 euro, de PC heb ik op de stoep gevonden! Jaja, we gaan alles op onze supervette ultragemodde 5 Giga PC doen, (maar eerst eerst nog effe doorsparen voor dat ene ding, want als we dat hebben zal het pas goed gaan!) terwijl achter ons nog wat oude spullen liggen te verstoffen, die dus eigenlijk nog prima bruikbaar zijn...
Maar goed, waar het om ging: ik heb een atari-muis nodig! Iemand?

Origineel geplaatst door Mike-E
En die Falcon? Die is een beetje aan mij voorbij gegaan. Is dat te vergelijken of gewoon een totaal ander systeem?

Falcon is een van Atari's laatste ademzuchten als computerbouwer geweest.
Ze hebben ook nog een poosje IBM PC klonen gebouwd maar dat was een regelrechte ramp.
Tegenwoordig is de naam opgekocht door een firma die spellen bouwt en ook van die kasten voor in openbare gelegenheden. (Infrogrames)

Het is wel de meest luxe Atari die je kunt scoren trouwens. Met interne 2,5"HD, 16Mhz processor en max 14Mb geheugen. Onboard DSP en geluid.

Er worden trouwens nog steeds op Atari gebaseerde computers gemaakt die nog steeds met midi werken maar meer voor de serieuze hobbyfreak bedoeld zijn of mensen die zo'n hekel aan PC's (en apple's) hebben en daarom weigeren over te stappen.

Origineel geplaatst door Skipsel
http://tamw.atari-users.net/timidi.htm Hier kun je iig gratis (legaal) cubase lite downloaden.

Hoe krijg ik dat op mijn Atari? Gewoon op een DOS flop gooien of moet ik eerst een flop formatteren in de Atari en dan het programma er op zetten met speciale software?

Origineel geplaatst door shortwave
Gewoon een DOS-flop of een Atrai flop, wel op 720kb formatteren. Zijn onderling uitwisselbaar.

Staat op die site trouwens een hele duidelijke instructie!

Kan zijn maar er staat zo'n flauwe MIDI file op die site en ik zit hier in het het Multimedialokaal bij mijn Duitscursus te surfen dus da's een beetje lullig voor de rest.

Origineel geplaatst door bikkel
Kan zijn maar er staat zo'n flauwe MIDI file op die site en ik zit hier in het het Multimedialokaal bij mijn Duitscursus te surfen dus da's een beetje lullig voor de rest.

Dan print je het ff uit....

En het synthforum is ook onderdeel van je duitse cursus?? ;)

Tuurlijk, in Duitsland worden leuke synths gebouwd, toch :D

Zelf gebruik ik nog steeds Notator SL op een Atari Mega ST4 en daarmee kan ik tot 64 MIDI-kanalen aanspreken ... zonder ooit problemen te ervaren :okdan:

Notator is de voorloper van het huidige Logic, toen heette het bedrijf nog C-LAB, tegenwoordig beter bekend onder de naam Emagic (of moet ik nou Apple zeggen).
Er bestaat/bestond trouwens ook een versie zonder het notatiegedeelte: Creator. (niet te verwarren met de op stapel staande Karma Creator :eureka: )

Leuk detail: bezitters van Notator/Creator komen nog steeds in aamerking voor een upgrade naar Logic (volgens Mopro toch) en dus hoef je niet de volledige mep te betalen indien je wil overschakelen vanuit de Middeleeuwen naar het 3de Millenium :D

Dan print je het ff uit....

Aber natürlich. Mann konnt doch auch der VCO mit der LFO verknüpfen und mit der Regler die geschwindigkeit abhöhen?

Das gibt ein Riesensound mann, wirklich affengeil! :D

-----------------

Ik werk op PC liever met Logic, is Notator dan niet de Logicshe keuze?

Origineel geplaatst door Hover
Notator is de voorloper van het huidige Logic, toen heette het bedrijf nog C-LAB, tegenwoordig beter bekend onder de naam Emagic (of moet ik nou Apple zeggen).
Er bestaat/bestond trouwens ook een versie zonder het notatiegedeelte: Creator. (niet te verwarren met de op stapel staande Karma Creator :eureka: )

En C-LAB heeft later de Falcon nog ge-adopteerd, toen Atari ermee ophield ;)

clab_mkii.jpg

Atari 1040 STf van 200 oude Belgische frank hier (men tweede, vorige was STE crashte soms, deze nooit), onuitbreidbaar MAX 1Mb werkgeheugen, in preferences; SCORE, MIDIMANAGER en PHRASE SYNTH uitzetten en je bent KING-Midi.

Leuk SM 144 schermpje erbij(had ik al).
Zolang hij niet implodeerd, gaan we ervoor....

En ja ik maak er al eens vinyl mee.

Als er iemand die goeie cubase HCA 2.O1 versie wil, PB me maar, Lite versie sucked misschien, ik weet het niet.... je ziet maar.
Ik heb hier ook nog wel een muis op overschot. pieppiep!:D Maar ik denk dat je als NL'er beter ineens er een ATARI bijkoopt ginder, kost je minder dan de portkosten om er 1 op te sturen van B naar NL.:eureka:

Back