help me please, track voor zang

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
hallo mensen,

dit is de eerste keer in mijn leventje dat ik muziek probeer te maken zodat iemand erover heen kan zingen. ik vind het best wel moeilijk en wil jullie hulp hier dus bij vragen.

de track zoals ik hem nu heb gemaakt:

Sherry Dyanne - Better Off

de zangers heeft in de soundmixshow ooit eens mee gedaan als Erika Baduh. Ik heb haar nog niet in laten zingen want heb dit pas gisteren gemaakt..

1) is dit zingbaar?
2) doe ik teveel in de track of juist te weinig (teveel beats, te veel instrumenten of te weinig akkoorden?)
3) moet ik de melodie juist weglaten tot zij gezongen heeft, ik heb nog geen ervaring met haar stem
4) etc etc

ik zit echt vast, als 9 van de 10 mensen hier zeggen dat het Wack is, dan gooi ik hem gewoon weg en begin ik opnieuw
als er mensen zijn die zeggen dat er potentie inzit en me wat tips kunnen geven dan ga ik weer aan de slag..

moet ik eraan denken om gewoon een beat + bassline track aan haar te geven zonder melodieen , die in te laten zingen.. en dan alles erna erbij maken.. ik zit er ook aan te denken om zoals dobre dit in te laten zingen en dan daarna wellicht te remixen..

bitte helfe mir bitte.. ;-) ofzoiets..

Goeie raad ?

Goeie raad ?

Als je tracks wil componeren waarin vocals zitten, kan ik je de goeie raad geven om eerst te beginnen met de compositie van een aantal catchy vocal 'hooks'
Zinnen die vergezeld zijn van een melodielijn die al staan als een huis op zich zonder dat er nog maar 1 noot muziek aan te pas komt. (of bijvoorbeeld alleen een piano partij)

In weze kan elke goeie 'song' herleid worden tot een piano of gitaar partij en een melodielijn, zelfs als het om dance gaat.

Wat jij probeert is een beetje de omgekeerde wereld. Eerst muziek maken dan een tekst en melodie verzinnen, maar dat werkt meestal niet.

Ik neem als (slecht?) voorbeeld 'Oops I did it again' van Britney Spears. Je zou zo die zanglijn kunnen ontdoen van alle arrangementen (=de 'muziek') het tempo vertragen en er een salon-nummer van maken met rustige piano akkoorden. En wees er maar bijna zeker van, dit nummer is op die manier gecomponeerd. Want zeg nu zelf, als je dit nummer zou horen zonder zang, dan zegt het wellicht helemaal niets. Eerst een zanglijn met piano begeleiding dus, daarna werd heel het arragement er rond gemaakt.
Zelf kunnen zingen helpt ook als je goeie zanglijnen wil verzinnen. Een goeie zanglijn die in de luisteraar zijn of haar hoofd blijft hangen is goud waard...(bijna letterlijk te nemen)

Back