ik heb me net aangemeld

Stefan

budget freak
ik kwam hier doordat ik ging kijken via welke sites mensen op mijn startpagina-dochter http://platenmaatschappijen.pagina.nl kwamen ...

dit ziet eruit als een leuk forum ;-)

wie ben ik?

ik ben stefan koopmanschap, 23 jaar, uit utrecht. ben al een lange tijd bezig met muziek, eerst alleen als dj, later ook als muzikant. "complete" bio is te lezen op www.electronicmusicworld.com/~stefan :)

ik run daarnaast ook als hobby een klein label, Wide Area Network Records, en een internet magazine, Electronic Music World ...

ik hou hoofdzakelijk van iets experimentelere muziek ...

Welkom!

Verteel ons eens iets over je setup.

-------

edit: leuke site trouwens

Laatst gewijzigd:
Welkom op het forum Stefan

Dit gaat wel heel erg snel
De link naar jouw site is pas vanmiddag op het forum gepost
En een paar uur later is de eigenaar lid van het forum *D

Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben op dit forum
Er is hier in ieder geval genoeg te lezen en te beluisteren

goed idee, stom dat ik dat vergeten ben ;-)

ik ben ooit begonnen met FastTracker II ... toen ik Jeskola Buzz ontdekte ben ik meteen overgestapt.

tegenwoordig werk ik voor eigen stukken hoofdzakelijk met mijn Yamaha RM1x (geluiden en overall sequencing), AKAI S20 (sampler) en een Spirit Folio Notepad (mixer). Daarnaast gebruik ik voor remixes vaak nog buzz.

Ik ben laatst ook begonnen met het experimenteren met buzz als master sequencer voor in de studio, omdat ik een grafische interface toch wel erg prettig vind programmeren. in de toekomst denk ik dat in de studio buzz de master sequencer zal zijn en voor live-gebruik de rm1x de sequencer zal zijn ...

Ah cool nog een Buzzer. Ja ik kan het ook nog steeds niet van me af schudden, het is gewoon te relaxed om in Buzz te werken.

Orgineel geplaatst door bikkel
het is gewoon te relaxed om in Buzz te werken.

errug he. in het begin kon ik echt niet wennen aan de interface, maar nu ik eenmaal gewend ben is het erg moeilijk om compleet op hardware over te schakelen :D

want de sequencer van de rm1x is echt fantastisch ... zoveel vrijheid en mogelijkheden dat je hebt ... maar die buzz interface is zo verdomd handig als je eenmaal gewend bent...

Het is zo simpel allemaal, gewoon wat effecten achter een generator gooien en huppa. Alleen de ingebouwde synths daar ben ik echt van af aan het stappen, ik maak liever een loopje met mijn synths of softsynths om die dan te importeren.

ik ben op dit moment bezig met een release die later dit jaar als 3" cdr uit gaat komen op het kleine duitse label retinascan ... hiervoor gebruik ik alleen buzz generators en buzz effecten. niets anders.

ik moet zeggen dat het erg leuk wordt (als je van de muziek houd) ...

Orgineel geplaatst door bikkel
Alleen de ingebouwde synths daar ben ik echt van af aan het stappen, ik maak liever een loopje met mijn synths of softsynths om die dan te importeren.

Waarom? Ik gebruik ze ook niet allemaal, maar er zitter echt wel goede generatoren tussen. Speccy, Guru, Veel Zephod spul, die +52 en die +6Ultra, OzO, noem maar op... en buggy kan ik ze ook niet meer noemen. Ik baal nog steeds dat VST niet goed ondersteund word. Ik heb laatst weer de nieuwste versies gedownload, maar dan kan ik m'n ouwe tracks niet meer openen.. aaargh !! Ook niet met die nwe adapters...

Orgineel geplaatst door Stefan
ik ben op dit moment bezig met een release die later dit jaar als 3" cdr uit gaat komen op het kleine duitse label retinascan ... hiervoor gebruik ik alleen buzz generators en buzz effecten. niets anders.

ik moet zeggen dat het erg leuk wordt (als je van de muziek houd) ...

Het kan ook wel met Buzz. Zo komt een maat van me binnenkort op een duitse verzamelcd. Ok, hij maakt hardcore, maar dat zegt niet zoveel. ;)

Van harte welkom!!!! Je houdt van experimentele muziek!!!
Maar hoe experimenteel????

Orgineel geplaatst door Daftmax
Van harte welkom!!!! Je houdt van experimentele muziek!!!
Maar hoe experimenteel????

:)

van alles hoor. van idm/braindance (warp, rephlex, skam, eat this, clone) tot industrial tot glitch tot breakcore tot darkambient tot whatever. :)

Back