Goedkope MIDI merger: is 't wat?

jes303

DIY brain mods
Sinds enige tijd is er van een voor mij onbekend merk Prodipe een goedkope MIDI USB interface te koop.
Dit kastje "Midi 4i4o + Merge 2i4o USB" wordt ook voor weinig op eBay aangeboden.

Nu heeft dit ding ook een Midi Merge mode!
In plaats van een wat duurder CHW, Kenton of Midi Solutions exemplaar, vroeg ik me af of dit een goed alternatief is, of dat de merge functie hiervan in de praktijk te traag / slecht is.
In de handleiding staat verder bar weinig over de Merge capaciteiten.

@ 6trak: PCR!?

Heb van de fabrikant zojuist een reactie ontvangen op mijn volgende vragen:

The Midi Merge function on your Prodipe Midi 4i4o interface, does it work like a regular Midi Merger box, where it merges all incoming data from 2 inputs, and can it handle much data or does it have a small buffer / can I expect delays?

Also, does it need to have power (through the USB connector) or can it get the power through the MIDI cable?

Antwoord:

1) The 4i4o works indeed as a regular 2 inputs merge box
2) The data merge is completely transparent with no delay at all
3) It is not powerd through the MIDI cable. You have to use the USB connector connected to a USB Power Unit (or a computer of course)

Dus dat is wel een goede optie, alleen moet er een power adaptertje gevonden worden die via USB stroom geeft. (Was 't nou 5 of 12 volt?)

Als ik 6 trak moet geloven moet je oppassen :) Zelf heb ik met goedkope chinese meuk ook geen beste ervaringen. Maarja, zoveel kan er met dit apparaat niet mis gaan, toch? Ik denk dat ik er zelf ook eentje ga kopen :)

@ 6trak: PCR!?
sorry, moest idd PRC zijn...
zoveel kan er met dit apparaat niet mis gaan, toch?
dat is dan ook wel weer zo maar ze kunnen vanalles (na)maken en het 'lijkt' heel wat maar heeft niet dezelfde degelijkheid...

logo-byd.jpg

:P

maar ze kunnen vanalles (na)maken en het 'lijkt' heel wat maar heeft niet dezelfde degelijkheid...
Maar gaat dat niet op voor elk land? Er komt inderdaad veel bagger uit de PRC, maar omdat ze tegenwoordig ongeveer alle zooi voor de rest van de wereld produceren is dat ook niet zo raar.

en is 't wat (dus werkt de merge functie een beetje naar behoren) of ben je toch maar voor een merger van een bekend merk gegaan?

maar omdat ze tegenwoordig ongeveer alle zooi voor de rest van de wereld produceren

Ja en waarschijnlijk in dezelfde fabriek, want ze maken niet zozeer dingen na, want dat vergt reverse engineering en zou het alleen maar duurder maken, zeker voor een kleine markt als deze. Ze gebruiken gewoon de productielijn van het bekende merk om op een stil moment de klonen te produceren.

Qua uiterlijk zeg ik de ESI M4U productlijn, zeker nu ESI die nu zelf niet meer produceert. Alhoewel die geen merge heeft dacht ik, maar misschien produceren ze deze met een beta firmware van ESI die ze zelf nooit uitgegeven hebben, dat is ook niet uitgesloten (en belooft niet veel goeds).

Back