UMC32 MIDI zelfbouw

rutierut

Nieuwkomer
Heey allemaal,

Ik ben van plan om een eigen midi-controller te maken, hiervoor wil ik de Hale UMC32 gaan gebruiken. Alleen snap ik een paar dingen nog niet helemaal, waar gaan de analoge inputs in en waar de digitale. En waar is aux voor???

Ook als iemand nog tips heeft waar ik goede potentiometers (normaal en linear) kan kopen en waar goede arcade buttons zou ik heel erg blij zijn!

Alvast bedankt!

Ik ken het product verder niet. Maar als ik zo op hun website lees:

• Analog Input - For connection to potentiometers, joysticks, faders etc.
  • Digital Input with pull-up (active low) - For use with SPST tactile switches
  • AUX I/O block for future expansion (TBD)

Heey allemaal,

Ik ben van plan om een eigen midi-controller te maken, hiervoor wil ik de Hale UMC32 gaan gebruiken. Alleen snap ik een paar dingen nog niet helemaal, waar gaan de analoge inputs in en waar de digitale. En waar is aux voor???

Ook als iemand nog tips heeft waar ik goede potentiometers (normaal en linear) kan kopen en waar goede arcade buttons zou ik heel erg blij zijn!

Alvast bedankt!
Analoge inputs zijn voor variabele spanningen, dus als je een potmeters als spanningsdeler gebruikt. Digitale input zijn voor aan/uit, twee mogelijkheden dus.

"Normale" potmeters zijn lineair.

Ik ben nu op hun site een usermanual tegen gekomen dus de UMC32 snap ik maar weet iemand goeie potentiometers. En waar kan ik de UV faders kopen die op djtechtools uitverkocht zijn. Ook ben ik aan het kijken of ik goede arcadebuttons kan vinden voor iets goedkoper dan daar.

Alvast bedankt

Back