Sonigen: modular synth (in ontwikkeling)

Jayce

Niet-Betalend Lid
Toevallig tegengekomen:

Sonigen is een modular soft synth - GUI doet denken aan Nord modular editor - welke wordt ontwikkeld door ene Chris Jones. Zoals gezegd is het nog in ontwikkeling (geloof op dit moment in BETA), en er zijn zeker punten die (beter) uitgewerkt moeten worden. Het hele project wordt echter van scratch opgebouwd, inclusief de audio engine, dus dat vind ik al een prestatie op zich. Al met al een charmant project om in de gaten te houden geloof ik :kroon:
http://www.sonigen.com
Sonigen dev thread op KVR
screenshot.png

(Ik kon er zelf niks over vinden hier op SF)

Moet je die via externe midi aansturen?

Bedankt voor de tip!!! Heb em aan de praat... via midi aansturen idd zoals bij de G2 demo en hij moet ff van standby (linksboven!!!)

Edit... Vet!!! er zit ook een supersaw in:mega:

Attachments

• Supersaw.JPG
    Supersaw.JPG
    10,2 KB · Bekeken: 115
Laatst gewijzigd:
Ben er mee bezig geweest maar werkt echt super duidelijk en begrijpelijk allemaal.. en voor de Beta versie werkt ie wat mij betreft al best goed. Had wat geluidjes gemaakt en een kleine Jam opgenomen.. klinkt niet verkeerd voor een gratis plug :okdan:

Enige wat een beetje lastig is is dat het geen VST is.. de latency moet je dus per opgenomen audioclip zelf corrigeren... net zoals bij de G2 demo.

Attachments

• Strawberry Jam.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 120
Hu? kinkt als de poly 61.....grapje, gehehe.

Zkr nie slecht voor een graties.

Goed bezig beatzofbucket, lekker groovy vanaf 0.20, aanstekelijk (Y)

Hu? kinkt als de poly 61.....grapje, gehehe.

Zkr nie slecht voor een graties.

Goed bezig beatzofbucket, lekker groovy vanaf 0.20, aanstekelijk (Y)

Thanks:okdan: de workflow en duidelijkheid van deze plug liet blijkbaar genoeg ruimte over voor inspiratie ;)

Het mooie van een modulaire plug als deze vind ik, dat je al het onnodige eruit kan slopen en dus heel efficient met je CPU(s) kan omgaan... (moet nodig aan de I7 maar stel 't telkens uit)

Andere audio voorbeelden van oa. soundscape-achtige dingen (waar een modulair systeem natuurlijk bij uitstek geschikt voor is) zijn hieronder te beluisteren.
http://soundcloud.com/top10/jessej-sonigen-modular

@beatzofbucket

leuk hoor!
Ik moet er zelf nog wat meer mee spelen, maar er zit geloof ik wel wat potentie in. Ik moet zelf nog een beetje wennen aan de manier van verbinden, dat gaat niet zo vlot.

@beatzofbucket

leuk hoor!
Ik moet er zelf nog wat meer mee spelen, maar er zit geloof ik wel wat potentie in. Ik moet zelf nog een beetje wennen aan de manier van verbinden, dat gaat niet zo vlot.

't Is ff wennen wat betreft die Nudes/verbindingen.. maar wel logisch zoals het hier werkt; gewoon op de module gaan staan en met de linkermuisklik zie je precies waar je naar toe kan met het geluid of waar je het door kan modden...
Vond zelf de G2demo nogal een lastige om onder de knie te krijgen..

@beatzofbucket

Ik zou toch graag een mogelijkheid zien om zelf met kabels te slepen, vind ik net wat intuitiever. Maar ik zal er eerst lekker mee spelen en afwachten voordat ik de ontwikkelaar lastig val ;)

Ben er mee bezig geweest maar werkt echt super duidelijk en begrijpelijk allemaal.. en voor de Beta versie werkt ie wat mij betreft al best goed. Had wat geluidjes gemaakt en een kleine Jam opgenomen.. klinkt niet verkeerd voor een gratis plug :okdan:

Enige wat een beetje lastig is is dat het geen VST is.. de latency moet je dus per opgenomen audioclip zelf corrigeren... net zoals bij de G2 demo.

lekkere jam :okdan:

Sonigen

Sonigen

Heb m op mn netbook geïnstalleerd mbv. virtual midi keyboard en midi mapper erg leuk speeltje, latency instellingen nog ff optimaliseren, en GO!

lekkere jam :okdan:
Merci :)

@beatzofbucket

Ik zou toch graag een mogelijkheid zien om zelf met kabels te slepen, vind ik net wat intuitiever. Maar ik zal er eerst lekker mee spelen en afwachten voordat ik de ontwikkelaar lastig val ;)
De ontwikkelaar vraagt op het KVR forum wel naar feedback... en staat open voor :eureka: Het plan is iig wel dat het een Vsti gaat worden :)

Die G2 zit wat dat betreft misschien intuïtiever in elkaar maar vind em megacomplex.. triggerdraadje gedelete.. complete geluid kwijt!!
En meteen de figuurlijke draad kwijt :( beetje tricky... nog es induiken.

De sonigen plug is polyfonisch en da's natuurlijk wel een luxe ten opzichte van de G2 demo. :halleluja

Toch wel leuke reacties op de demo... heb em nog wat uitgebouwd

Heb de woordspeling uit de titel "Strawberry Jam" nog wat meer vormgegeven in de vorm van een rhyme :dubbel: een vleugje vakjargon toegevoegd :D
Hoop dat jullie em kunnen waarderen :mega:

Attachments

• Strawberry jam 2.mp3
    4,8 MB · Bekeken: 128
Laatst gewijzigd:
Awesome Pat!

Thanks Bas :) check zo nu en dan eens wat plugs.. vooral in de zomer, wanneer die (analoge) warmte soms een beetje teveel van het goede is in mijn studio ;)

Zijn er al mensen die de supersaw in de Sonigen plug geprobeerd hebben??
Ok... klinkt niet zoals de JP6k plug / JP8000 maar is wel heerlijk romig... vooral samen met de unisondetune mode :{

er is een nieuwe alpha uitgekomen voor sonigen , oa velocity controllers etc..
Heel goed klinkend stukje software

er is een nieuwe alpha uitgekomen voor sonigen , oa velocity controllers etc..
Heel goed klinkend stukje software

:okdan: Was ook al weer een tijdje gewoon als VST te gebruiken... en nu nog meer features. Goed bezig die Chris!!

Thanks Bas :) check zo nu en dan eens wat plugs.. vooral in de zomer, wanneer die (analoge) warmte soms een beetje teveel van het goede is in mijn studio ;)

Zijn er al mensen die de supersaw in de Sonigen plug geprobeerd hebben??
Ok... klinkt niet zoals de JP6k plug / JP8000 maar is wel heerlijk romig... vooral samen met de unisondetune mode :{

Zie deze nu pas, maar geweldig toch: plugins in de zomer en in de winter je studio opwarmen met de synths ;-)

Back