[Dubstep?] Spit In My Eye

Oxy-Yan

Action
http://soundcloud.com/oxy-yan/spitinmyeye
Ik wilde eens iets "dubstep" achtigs maken met mijn eigen getweakte basgeluiden uit Native Instruments Massive. In combinatie met Absynth en de Albino.
Verder heb ik wat vocals uit de jaren '70 uit de vuilnisbak gehaald (met dank aan Freddy)

Ben er nog niet geheel tevreden over, vandaar dat ik het even post voor wat ideeen.

Comments zij dus welkom.

Groeten, Oxy

veels te liefjes voor vuige dubstep

met minder tekst en meer delays wordt hij denk ik sterker maar ik vind hem zo eigenlijk al prima. het wedstrijdje welke dubstep het vuigst is boeit mij eerlijk gezegd niet zo.

met minder tekst en meer delays wordt hij denk ik sterker maar ik vind hem zo eigenlijk al prima. het wedstrijdje welke dubstep het vuigst is boeit mij eerlijk gezegd niet zo.

Kan me er allemaal wel in vinden;
Met name wat meer variatie en effecten om het gedurende de track wat interessanter te maken. Ik heb er nu ook weer een paar keer naar geluisterd, en heb nieuwe invalshoeken gekregen.

De mate van vuigheid boeit mij ook niet zo.

Met wat saturation/distortion in zijn facetten zou t wel een 2de dimensie kunnen krijgen allemaal.. Word t wat minder lief van...
Vind de vocal wel grappig alleen is wat teveel geEQed? ligt een beetje verweg..
Beat is ok.. Bass mag wat agressiever.. Open die cutoff. tube eroverheen..
Kmis dus alleen wat rauwigheid.. de wobbles zijn namelijk wel goed.

Met wat saturation/distortion in zijn facetten zou t wel een 2de dimensie kunnen krijgen allemaal.. Word t wat minder lief van...
Vind de vocal wel grappig alleen is wat teveel geEQed? ligt een beetje verweg..
Beat is ok.. Bass mag wat agressiever.. Open die cutoff. tube eroverheen..
Kmis dus alleen wat rauwigheid.. de wobbles zijn namelijk wel goed.

Inmiddels heb ik e.e.a. aangepast, naar aanleiding van bovenstaande reacties (althans, degene waar ik wel wat mee kon...) Een tube, wat meer reverb/delays, minder herhaling en nog wat finetunen hier en daar.8)

Voor de geinteresseerden; De nieuwe versie is dus overschreven op het originele bestand van hierboven.

geen punt van kritiek maar misschien ook wat delays in het begin? vind hem nog steeds leuk. heb hem nu op mijn monitors gehoord en de mix kan beter.. vokalen kunnen harder.

De basis (de beat, de synths) is goed. Doet me in de verte een beetje denken aan portishead. Ik vind 'm echter erg eentonig. Daarnaast vind ik de sample van queen er niet echt in passen. Ik denk dat 't beter wordt als je de sample vervangt door zang met een andere melodielijn en er een refrein in gooit (iets in F#?).

http://soundcloud.com/oxy-yan/spit-in-my-eye-final-mix

Zo is ie uiteindelijk geworden.
Met wat rauwere sounds, meer delayeffecten, en de drums wat beter uitgebalanceerd.

Back