[ambient-experimentje] e.m. - demagog (6.66x remix)

ROGUE85

@wearerogue85
Vandaag eens wat geëxperimenteerd met Paulstretch, echt super wat je er mee kan. Vooral de noise <> tonal parameter is ideaal om (uitgerokken) drums uit het resultaat te filteren en de melodieuze elementen over te houden. Ik heb het gevoel dat ik nog maar nauwelijks de mogelijkheden aangeraakt heb.

Het stukje dat je hoort is de 6.66x Paulstretch van een minuutje climax van de instrumental van één van onze tracks. Bij wijze van teaser dus.

De demo (2 tracks + 1 cover) komt uit op 30.06.2011.

http://soundcloud.com/em-sidamosae/em-demagog-6-66x-remix

geluid is interessant, maar ik mis toch echt dynamiek en variatie in sounds om het echt ambient te noemen denk ik :)

Absoluut gelijk hoor, maar ik ben niet zo thuis in deze hokjessoort.
Soundscape was misschien een beter woord.
Ik pretendeer zeker niet dat als je een nummer uitrekt met Paulstretch dat je ambient hebt :) ...

In elk geval heeft er hier niemand de context van het originele nummer, behalve ik, dus voor mij gebeurt er waarschijnlijk veel meer in deze soundscape ... Ik zit met het idee om dit (gedeeltelijk) live te gaan gebruiken, maar er dan inderdaad 'variatie' in te brengen, door de zangeres eroverheen te laten "zingen", percussieve oneshots op los te laten ... is dat meer wat je bedoelt met dynamiek?

Back