tube microfoon preamp

Kaymir

Stamgast
Hey,

Ik wil tussen me outputs van me mixer en de inputs van me sampler (MPC2KXL) een ART tube MP hangen...
maar sinds het een versterkertje is vraag ik me af of dit mogenlijk is? het lijkt me logisch dat ik de phantom power niet aanzet (zit een aan/uit knop voor) en er zitten naast de trs inputs ook gewoon line in en out op..

maar vraag aan jullie de experts of dit mogenlijk is, het lijkt me een heel cool effect geven voor me samples!

alvast bedankt

hmmm ik zie net dat olaf 4 threads onder me de zelfde vraag had...teminste ik denk dat we het zelfde bedoelen. Want line-level hoeft niet meer versterkt te worden

mijn conclusie voor nu is dat als er een "Pad" knop op zit die het signaal bv 20dB zachter maakt, en er een line-input op zit, je em wel ongeveer voor het "opwarmen" van line-level signalen kan gebruiken..

Okay dan! er zit zo'n -20 db knop op..

en een input knop en een output knop...Maar geen drive knop betekent dit dat ik niet het buizengeluid kan regelen (meer buis/minder buis)

heb ik ook nog even naar zitten kijken ja...maar ik vind de Art tube MP lekker klein en lees er alleen maar goede reviews over! ik ga em gewoon kopen en mocht het niet lukken wat ik wil, dan heb ik altijd nog een top microfoon voorversterker!

wie niet waagt wie niet wint:L

Back