hand klap ka
Ouwe rot
veel mensen zijn wel van jaren 80 videogame-muziek, nes sounds, commodore sounds, gameboy sounds.
maar ik vind persoonlijk dat er ook vandaag de dag nog een heleboel goeie (electronische) muziek uitkomt voor video games. naar mijn eigen smaak vooral in het jrpg genre, en het shmup genre, zijn er goeie soundtracks te vinden.
in het jrpg genre zie je vooral een mix van traditionele soundtrack-muziek, traditionele japanse muziek, j-pop en barok.
Yasuyuki Suzuki - Old Road: Dungeon - Monster Kingdom: Jewel Summoner for psp
Shinji Hosoe - Theme of the Monolith - Monster Kingdom: Jewel Summoner for PSP
Tempei Sato - Lord Laharl's Hymn - Disgaea for psp/ds/ps2
Yoko Shimomura - Sea Of Frozen Crystals - Mushihimesama Futari
veel videogames komen tegenwoordig ook met soundtrack cd's uit. die vaak vrij gelimiteerd zijn en nog wel eens wat waard willen worden een paar jaar later.
meer fans van hedendaagse video game soundtracks ?
maar ik vind persoonlijk dat er ook vandaag de dag nog een heleboel goeie (electronische) muziek uitkomt voor video games. naar mijn eigen smaak vooral in het jrpg genre, en het shmup genre, zijn er goeie soundtracks te vinden.
in het jrpg genre zie je vooral een mix van traditionele soundtrack-muziek, traditionele japanse muziek, j-pop en barok.
Yasuyuki Suzuki - Old Road: Dungeon - Monster Kingdom: Jewel Summoner for psp
Shinji Hosoe - Theme of the Monolith - Monster Kingdom: Jewel Summoner for PSP
Tempei Sato - Lord Laharl's Hymn - Disgaea for psp/ds/ps2
Yoko Shimomura - Sea Of Frozen Crystals - Mushihimesama Futari
veel videogames komen tegenwoordig ook met soundtrack cd's uit. die vaak vrij gelimiteerd zijn en nog wel eens wat waard willen worden een paar jaar later.
meer fans van hedendaagse video game soundtracks ?

: