TR707 House Classics 1 (youtube)

Harlem Nights

Stamgast
Hi allen

Tijdje geleden sinds mijn oude Linndrum, TR808, Oberheim DMX, Roland CR78 filmpjes, maar heb weer nieuw retro filmpje: de TR707

1986-87 was een leuke muzikale tijd vond ik, weer heel anders dan de synthpop en hip hop etc die ik eerder deed, opnieuw leerzaam

Zoals altijd alles op het gehoor nageprogrammeerd met de Electribe SX sampler, met losjes wat synthwerk eroverheen om in de sfeer te komen

Tracklist:
Rick Astley - Never gonna give you up (707, 727; in the original track additional hats, cabasa, toms by Linn 9000)
Michael McDonald - Sweet Freedom (707, 727)
Taylor Dayne - Tell it to my Heart (house mix) (707, 808)
Mr Fingers (Larry Heard) - Washing Machine
Rick & Lisa - When you gonna (707, 808)
Jungle Wonz - The Jungle
Wired - To the Beat of the Drum (707, 808)
Marshall Jefferson - Move your Body
Phuture - Your only Friend
Joe Smooth - Promised Land (707, 727)

Synthesizers:
Sequential Prophet VS (pads), Moog Source (most basses), Roland Juno 60 (Mr Fingers, Wired, Phuture), Roland S10 sampler (M1 piano), Korg Polysix (Promised Land), Yamaha DX200 (When you gonna), SCI Pro One (Wired bass)

:)

Hi allen

Tijdje geleden sinds mijn oude Linndrum, TR808, Oberheim DMX, Roland CR78 filmpjes, maar heb weer nieuw retro filmpje: de TR707

1986-87 was een leuke muzikale tijd vond ik, weer heel anders dan de synthpop en hip hop etc die ik eerder deed, opnieuw leerzaam

YouTube - ‪TR-707 Classic House Tracks (vol 1) - Harlem Nights Music‬‏

Zoals altijd alles op het gehoor nageprogrammeerd met de Electribe SX sampler, met losjes wat synthwerk eroverheen om in de sfeer te komen

Tracklist:
Rick Astley - Never gonna give you up (707, 727; in the original track additional hats, cabasa, toms by Linn 9000)
Michael McDonald - Sweet Freedom (707, 727)
Taylor Dayne - Tell it to my Heart (house mix) (707, 808)
Mr Fingers (Larry Heard) - Washing Machine
Rick & Lisa - When you gonna (707, 808)
Jungle Wonz - The Jungle
Wired - To the Beat of the Drum (707, 808)
Marshall Jefferson - Move your Body
Phuture - Your only Friend
Joe Smooth - Promised Land (707, 727)

Synthesizers:
Sequential Prophet VS (pads), Moog Source (most basses), Roland Juno 60 (Mr Fingers, Wired, Phuture), Roland S10 sampler (M1 piano), Korg Polysix (Promised Land), Yamaha DX200 (When you gonna), SCI Pro One (Wired bass)

Phuture's Acid tracks heeft ook gebruik gemaakt van de 707 en 727 (B kant is natuurlijk "Your only friend" op de originele Trax ) ..... maar even een vraagje :) buiten de TB is er nog een geluid hoorbaar (in het begin) Waar komt die "whoosh" vandaan???

Weer een goed filmpje (zoals gebruikelijk nu!), mooi gedaan en mooie synths ook. Ik moet ook nog steeds eens een Korg ESX!

Ik ben zelf alleen geen fan van house, en vind de 80's stukken minder leuk worden na 84/85! Maar dat is smaak natuurlijk :)

Weer een goed filmpje (zoals gebruikelijk nu!), mooi gedaan en mooie synths ook. Ik moet ook nog steeds eens een Korg ESX!

Ik ben zelf alleen geen fan van house, en vind de 80's stukken minder leuk worden na 84/85! Maar dat is smaak natuurlijk :)

Dank, dit zal zeker voor meer mensen gelden, zeker op SF.. Analoog ging op zijn :kont: later in de jaren 80.. Maar heb toch wel iets met aantal van die nrs zoals in dit filmpje, ook jeugdsentiment... Volgende keer weer echt analoog

http://youtu.be/o3ru7FBtEcI

Laatst gewijzigd:
Ik vind dit niet om te lachen,het is retegoed gedaan ,klinkt super,alsook die laatse 80's disco synth track

Heb nog niet op fatsoenlijke speakers geluisterd, maar het geheel klinkt wel erg goed!

Was natuurlijk vergeten om te reageren op dit hele mooie filmpje......
Ga het ook in vette koeieletters neerzetten want het is heel erg goed :D
WOW!!!!!!! heel erg strak gedaan....MEGA TOPPER :)

Erg tof altijd je filmpjes. Ik vind die Electribe sound alleen echt niet mooi, maar ik schijn daarmee in een kleine minderheid te zijn en 't doet bovendien niet af aan de prestatie.

Wow, heel veel dank weer allen! Keeps me going!

Mbt ESX tov real thing: voor mij werkt de ESX zonder nadenken, wrs is dat de belangrijkste factor op zich, niet zozeer wat je gebruikt.. Ben bijv nu met een RX5 aan het stoeien maar met dezelfde sounds in de esx kom ik toch verder merk ik

Back