• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

novation drumstation die kraakt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

dopey

Ingeburgerd
Ik heb een Novation Drumstation v1.1, maar hij doet het niet meer goed. Dat wil zeggen: hij bromt/kraakt. En deze kraakjes zijn zo random en niet echt bruikbaar in muziek (geloof me;)

Is er iemand die handig is en hier wat mee kan (hem fixen zeg maar; ikzelf ben niet zo handig) tegen betaling, of is er iemand die hem van me over wil nemen om hem op te lappen? Heb geen idee wat ik ervoor kan vragen omdat ik niet weet wat er aan mankeert..

Ben benieuwd..!

doei!

dopey

ter info: drumstation specs http://www.sonicstate.com/synth/_inc/specs_only.cfm?synthid=403

Yo! Ik heb zelf ook een Drumstation dus ik hoef hem niet te kopen - maar ik kan je misschien helpen omdat ik een vergelijkbaar probleem had :)

Ik kocht hem tweedehands uit de UK en haalde een klein adaptertje om hem hier in het lichtnet te pluggen, maar hij gaf erg veel ruis en een HEEL laag volume. Onbruikbaar dus!!

Ik deed wat research op het net en kwam erachter dat in 99% van de gevallen het probleem de PSU (powersupply) is. Blijkbaar is dit bij de Drumstation een bekend verschijnsel.

Ik heb toen de winkel 'Plebweb' gemaild. Hun adres: info@plebweb.nl. Ze waren ongelooflijk aardig en behulpzaam; ik werd geholpen door Toni die direct een mailtje naar Novation in Engeland stuurde. Novation zei dat het waarschijnlijk inderdaad de PSU was en ze stuurden me een nieuwe op voor zo'n 25 euro (incl. verzendkosten). Het apparaat werkte hierna perfect.

Moraal van dit lange verhaal: probeer die winkel eens te bereiken. Je probleem lijkt niet helemaal hetzelfde (gekraak en gebrom ipv ruis) maar ik kan me haast niet anders voorstellen dan dat het ook aan de PSU ligt!

Zeg desnoods dat Thomas je stuurde - ze herinneren zich mijn geval vast nog wel - en vergeet niet te vermelden welk type Drumstation je hebt (I of II).

Hoop dat het lukt!

Klinkt als een voedingsprobleem. Ik heb ook een 1.1, maar ik heb nergens last van. Heb je al een goede nieuwe voeding geprobeerd. Neem de amperes ruim, want de meeste voedingen leveren niet zo veel als er op staat.
Volgens mij is dit een veel voorkomend probleem bij de vroege versies, en het staat me bij dat die dingen ook bij bosjes gereparerd moesten worden, maar een beetje Googles zal vast wat licht op de zaak schijnen.
Een voeding is volgens mij de gok wel waard, zo veel kosten die dingen niet. Neem wel een goede, want anders heeft het nog geen zin.

Ik heb al drie weken een eprom in bestelling staan bij diue gasten in de UK... nog steeds niets.

Ik heb een nieuwe D-station gekocht (versie 1.3). Dat ding heeft vanaf het eerste moment dat ik hem in het stopcontact drukte (afgelopen vrijdag) al problemen. Hij reageert overal (aan knopjes draaien...midi msg's) op maar op 1 of andere manier komt er de eerste paar minuten geen geluid uit. Na wat pielen komt er dan wat uit (soms lijkt 't op lofi gedownsample drumsounds??) en op een gegeven moment doet ie het ineens -perfect-! (meestal na 't proberen af te spelen van de demo's of meerdere malen stroom d'r af en d'r weer op). Vanaf dat moment is hij ook niet meer van zijn stuk te krijgen en beukt ie r flink op los...

Maar ehm is het normaal dat zo'n apparaat eerst moet opwarmen ofzo?? :)

Ik vind de geluiden van novation spul top....alleen die hardware komt helaas wat gammel op mij over. Na 2 weken gebruik liet b.v het 'utility' ledje van m'n A-station de geest. Nu is dat op zich niet zo'n ramp maar het zit me toch niet lekker omdat het gewoon nieuw spul is allemaal... Ook het ontbreken van powerknopjes ((of laat ze er liever een reset-button opzetten :) ) vind ik een tikje irritant maar dat is achteraf gezeur.

Qua sound ben ik er dus heel erg tevreden mee maar voorlopig koop ik niets meer van novation.

Mocht iemand de wazige symptomen van m'n d station herkennen en een oplossing weet dan hoor ik het graag!

De overige mensen ook veel sucses gewenst met het oplossen van de problemen :biertje:

Dank voor de hulp alvast; ik ben ermee bij de 'speciaalzaak' geweest, maar die wilde m zelfs niet eens inruilen als ik er iets nieuws voor in de plaats kocht (op de een of andere manier zou k best graag een rackattack willen...;)) vanwege het feit dat ie er, als ie m zou verkopen, een jaar garantie op moest geven.. zet m maar op marktplaats was het advies.. leuk hoor ;)
inmiddels ben ik met een forumlid aan het kijken hoe het probleem op te lossen en wacht ik op een antwoord van novation uk.. hoop da'k m toch aan de praat krijg, maar in dat geval is ie niet meer te koop ;))

doei!

dopey

drumstation 1 is een hoop gezeik!

Ik ben die van mij na 3 verschillende voedingen te hebben geprobeerd bijna te lijf gegaan met een hamer. En had ik het maar gedaan, het ding verdiende de dood!

Het geeft zo'n vet geluid;
maar die van mij had de eigenschap zelfstandig dingen te herpitchen enzo, van bank te switchen, op een andere resolutie te springen, instellingen te wijzigen als ik op de bovenkant duuwde.............. TO-TAAL onbetrouwbaar.
Zelfs dus met precies de goeie voeding.
Als je wasmachine aanspringt denkt de Drumstationchip: heeeeee een midi-request voor een andere bank.
Nice.

Misschien is power conditioning een optie? (alhoewel ik het idee heb dat dat ook niet veel zoden aan de dijk zet voor de drumstation)

Volgens mij wil ik zo'n ding nog niet meer al krijg ik hem gratis.
Versie 2 kopen!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back