Nieuwe modular producenten.

JohnnyBusca

rocket scientist
Modular is hip begin ik te geloven. De hoeveelheid fabriekanten stijgt echt enorm de laatste tijd.
Naast doepfer, As, Asy, MOTM en .com komt ook MacBeth en Lassence met een modulaire systemen..

Maar dit zijn absoluut niet de enige.....

Kijk eens naar http://www.cluboftheknobs.com/
Naar mijn gevoel erg duur, maar misschien zijn ze het wel waard. 1 op 1 Moog Modular clonen met Oscillator banken enzovoort...
pro_c921a_b_r1_c1.gif

Verder is de bekende 303 clone bouwer Oekley ook bezig met een MOTM based modular.
http://www.oakleysound.co.uk/projects.htm

Kan iemand mij vertellen waarom in deze tijd van super snelle computers en simulaties mensen de moeite nemen om analoge modulars te bouwen??

Re: Nieuwe modular producenten.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Kan iemand mij vertellen waarom in deze tijd van super snelle computers en simulaties mensen de moeite nemen om analoge modulars te bouwen??

Emotie?

Re: Nieuwe modular producenten.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Onthaasting?

Vind het uberhaupt al machtig dat er weer meer analoog spul gemaakt word. Het is gewoon een aparte 'tak van sport' en als de mensen daar happy mee zijn dan lijkt me dat al reden genoeg.

Misschien zijn ze al die software en digitale 'onzin' van de laatste tijd wel zat. (wellicht dus toch een stukje onthaasting)

Of komt het gewoon weer ouderwets op geld aan. Dat onze welvaart het gewoon toelaat om dat soort dure spullen aan te schaffen. Hetzij voor werk hetzij voor hobby doeleinden.

Ik denk 3 redenen :

1) de kennis is veel algemener - electronica is niet speciaal iets voor nerds only meer, en je hoeft niet je leven niet te vergooien aan TL-buizen erin draaien als je ook van synths houdt.

2) Mensen hebben vroeger modulaire kasten ala Moog, Roland e.d. gezien en konden het absoluut niet veroorloven. Als je nu een goed inkomen hebt en je je geld helemaal aan modulars besteedt het je veel gauwer iets bij elkaar, en degene die het tijdperk vroeger gemist hebben kunnen nu een soort jongens (of meisjes)droom verwezenlijken.

3)De producenten gruwelen van alles met een plastic omhulsel en een 2 x 20 char display :D.

Nostalgie?

Origineel geplaatst door r.5
Nostalgie?

Origineel geplaatst door r.5
Onthaasting?

post jij alleen maar trefwoorden? :)

Ik denk het wel. GEzien alle softsynhs van oude bakken, en de vraag naar oude synths.
En modulaire systemen worden goed verkocht. Dus dat iedereen zich op de 'nieuwe' markt stort is logisch

Origineel geplaatst door bambamstudio
post jij alleen maar trefwoorden? :)
Inderdaad, ik heb er zelfs nog eentje:

Behoudsgezindheid :halleluja

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik denk 3 redenen :

1) de kennis is veel algemener - electronica is niet speciaal iets voor nerds only meer, en je hoeft niet je leven niet te vergooien aan TL-buizen erin draaien als je ook van synths houdt.

Volgens mij wordt er veel minder gehobby elektronika'ed hoor dan vroeger. Menig nerd houd zich veel meer met computahs bezig volgens mij. Maar TL buizen draaien? Da's meer toch iets voor Jedi nichten of niet?

Die andere 2 punten vond ik wel treffend.

Denk dat als je erbij rekend dat internet hierbij ook een rol speelt in het interesseren van mensen en de mogelijkheid bieden om je klanten over heel de wereld te vinden ook niet onhandig is.

In ht wekend de deur uit gaan kost ook veel dus inversteren in een intersante hobby is dan niet verkeerd heb je teminste iets leuks thuis te doen.;) Bij veel mensen gaat hobby voor alles :duivels:

Wat ik niet snap is waarom een groot deel van de producenten van (soft)synthesizers zich nog steeds bezig houdt met het nabouwen van synthesizers van vroeger. Wat bereik je er nou mee om bijvoorbeeld de zoveelste VA-synth op de markt te brengen? Het digitale tijdperk biedt talloze mogelijkheden die het analoge tijdperk niet had, en toch gaan we met z'n allen de analoge synthesizers zitten simuleren! Kijk eens naar de toekomst en bedenk eens nieuwe vormen van synthese ofzo! Nu weet ik wel dat analoge bakken een unieke klank bezitten, maar moeten we daarom dan maar zoveel mogelijk van die bakken gaan simuleren in de digitale wereld? De echte originele analoge klank zullen we voorlopig toch niet bereiken, dus we kunnen onze energie beter ergens anders in steken, om te voorkomen dat we over tien jaar de electronische geluiden zo zat zijn dat we weer allemaal onze blokfluit uit de kast pakken. Wat daarom wel een goede ontwikkeling is, is de steeds grotere opkomst van modulaire (digitale) synths voor op de compu. Geef mensen onbeperkt veel modules (internet) en laat ze helemaal los, dan is er misschien nog hoop voor de toekomst van de electronische muziek.
Hopelijk was ik niet teveel off-topic.

Groeten, Phontaq

Back