[Tumult Abcoude]Onze eerste Liveset(je)

djdeon

Pulserend Lid
Gisteren voor de eerste keer live gegaan in Tumult. Gebruikte apparatuur van mij was Rm1x (seqeuncer), A3000(sampler) en van mn maat zn Machinedrum(boem tss boem tss) en een Micro q (bassen en synthgeluidjes).

Omdat we pas kort van te voren (2 weken) te horen kregen dat we live konden en we toen eigenlijk nog maar 1 nummer een beetje af hadden was het ff hard werken geblazen. Met uiteindelijk 6 nummers gingen we het doen.
We hadden geen tijd gehad om tussenstukjes voor tussen de nummers in te maken dus hadden we met de dj afgesproken dat hij op een seintje van ons een plaat in zou mixen zodat we tijd hadden om de nodige instellingen te veranderen voor het volgende nummer.

Het ging allemaal best goed tot het 4e nummer gedaan was. Toen stootte iemand tegen onze tafel en viel er een vol glas bier over de .................machinedrum. Het mooie rode display ging langzaam uit en over was het. =(

Nu maar kijken of hij gemaakt kan worden want hij doet helemaal nix meer, de lampjes gaan wel allemaal aan en het display ook maar blijft verder leeg.

Dus weer wat geleerd.

fotooooooo

Attachments

• dsc00590.jpg
    dsc00590.jpg
    25 KB · Bekeken: 128
nog een, die 505 was van een jongen die voor ons aan de beurt was.

Attachments

• dsc00600.jpg
    dsc00600.jpg
    28,3 KB · Bekeken: 127
ERRUG K*T van dat bier!!!!! Nu vergeten jullie je 1ste optreden ZEKER nooit....
Verzekeringswerk? (evt. met wat 'gesjoemel'?)

Sterkte ermee!!

Thanx, hij gaat zoiezo naar Elektron terug om nagekeken te worden. En verzekering? ja dat zullen we ff bekijken.;)

Super klote dus!

..maar.... waarom zetten jullie in godesnaam een vol glas bier in de buurt van jullie kostbare apparatuur?? Dat is zo'n beetje een no-no bij dit soort optredens.

ARv

Ja drank bij de apperatuur is echt af te raden. Ookal lijkt het op een goeie plek te staan, kan het nog misgaan.
Heb zelf ookal een glas cola over een effectbox gehad. Ik had toen nog tijd om em open te schroeven en te drogen.

Maar hoe beviel het optreden? Leek het publiek het leuk te vinden?

Dat van de DJ tussendoor is wel jammer. Dan is het voor het publiek volgens mij ook moeilijk te bepalen
of jullie nauw nog bezig zijn?

Met die apperatuur die jullie hebben is het niet moeilijk om door te gaan. Laat gewoon een gedeelte van de beat lopen,
of bijv effe een string of zo. Ik deed dat ook afgelopen vrijdag. Ging gewoon effe freaken met de beat en op een gegeven moment kwam de bassline van het volgende nummer. Het is bij mij dan wel zo, dat de beats niet van te voren geprogrammeerd zijn, dus ik klooi terplekke maar wat.

Ik had in iedergeval afgelopen vrijdag weer een goeie les gehad(een aantal stommiteiten/fouten). Jullie ook zo te horen :D

Kut zeg van dat bier, ik heb nog nooit iets live gedaan maar heb regelmatig nachtmerries over dit soort ellende.

Sterkte!

Druid

Jaja ik weet het, het is echt het stomste wat je kan doen. Dat met die dj doen we ook niet meer want het werkt inderdaad verwarrend.

Het is ongelovelijk maar de Machinedrum doet het weer. Zondagavond deed het display het weer een beetje en vanochtend(maandag) deed alles het weer als normaal:D
Zweedse degelijkheid zullen we maar zeggen.

Maar toch moet je wel zelf of laten schoon maken :D
Bij mij viel laatst een kop koffie van de talel over m,n pc toch niet relax CD lades =( Niet mijn schuld

We hebben hem al schoongemaakt, ook aan de binnenkant maar daar was eigenlijk niks aan te zien. Er kwam wel een beetje een ''zaal na feest'' lucht uit. De drukknopjes bleven een beetje plakken maar dat is ook na een beetje cleanen met een wattenstaafje opgelost dus we zijn weer blij:okdan:

MOOI!! Sja, gewoon bier valt opzich nog wel mee => "Kanon"-bier is pas TROEP om te knoeien!! [gelooof me!!] PLAKZOOI!!!

Back