FX-pansion DR-008?

Svart Rose

Stamgast
Hoi,

Ik zit er aan te denken om voor het eerst in m'n leven voor software te betalen :) (en dat komt mede door het beleid hier op het forum, hehe)

FX-pansion Dr-008 lijkt me wel wat, ik zoek nl. een drum synth en een drum-sampler, het liefst in 1 programma. Het is de bedoeling dat het met Logic 5.5 (PC-VST) samen werkt. Nou vraag ik me af of er betere alternatieven zijn. En ook zou ik graag weten wat jullie ervaringen zijn met DR-008. Hoe klinken de 800MB samples? De demo-versie werkt maar 4 uur, dus ik heb er nog niet veel mee kunnen spelen.

Alvast bedankt!

Edit: nog even een linkje:
http://www.fxpansion.com/products_dr008.html
http://www.fxpansion.com/download.html

hmmmm

ik heb hem gebruikt met cakewalk sonar, ik vond het niet zo, liep toe niet helemaal strak,maar dat kan ook aan mijn pc liggen, 800 mhz. degeleuiden vond ik ok maar niet super. ik weet niet hoeveel het programma kost maar kan je niet beter een goedkopre drumstation kopen of battery van native instruments?

ik heb 'm niet lang gebruikt, maar ik vond 'm geweldig! lekker straight to the point. 96 vakjes om je samples in te slepen. en de drumsynthese is ook leuk :) cpu zuinig ook nog volgens mij.

*maar* 4 uur... hoelang sta je normaal in de muziekwinkel voordat je een apparaat koopt? ;)

maar ff serieus, DR008 staat erg goed bekend....

Ik weet het, oud topic alweer... maar ik moet toch even melden dat ik vandaag naar feedback ben geweest om dr-008 te kopen. Ik ben er blij mee. En een keer zo'n registratie van software kunnen doen voelt best goed, hehe

ik ben ook enthousiast van DR008! tot nu toe werkte ik voor drums veel met NI battery en/of drumatic, maar DR008 lijkt echt een hele mooie combinatie! vanwege het modulaire karakter kan je zowel samples als synthesised drumsounds triggeren....werkt erg prettig...... de drumsynth modules klinken ook ERG goed vinnik....ik vind het grafisch niet helemaal top eruit zien, maar ook niet onwerkbaar..... wat ook erg prettig is: het mixer overzicht, zodat je snel de geluiden tov elkaar in de mix goed kan krijgen zonder rare fratsen.... zeker een tip om es uit te checken zeg maar ;)

Olaf

Back