Ik ook nieuw hier

Mr Tube

Ingeburgerd
Ik ben vanaf de jaren '80 bezig met opnemen van muziek en met synthesizers, heb ook diverse zelfbouw projecten gedaan en een poos als bassist in een band gespeeld.
mijn eerste kennismaking met computermuziek was met de Atari ST en steinberg Pro24 welke als snel werd vervangen door de eerste Cubase, het werkte eigenlijk feilloos en heb daar ook veel plezier van gehad. De setup werd later uitgebreid met een zelfbouw 8 sporen recorder en een D&R mengtafel, diverse synthesizers en andere toets instrumenten zijn langsgeweest.

Korg MS20
Korg M1
Korg M1R*
Korg Poly61
Korg Poly 800
Roland JX3P
Roland JV880*
Roland masterkeyboard*
Hammond portable orgel (au me rug)
Viscount D9 module*
EMU Procussion*
Orla module (geen idee meer welk type)
De met * aangeduide synts gebruik ik nog.

Begin jaren '90 kwam Cubase Audio en daar heb tot voor kort mee gewerkt in combinatie met Yamaha DSP factory, werd alleen gek van de instabiliteit van met name Windows 98 waar het allemaal op draaide. Toch veel opgenomen maar helaas ook veel uren besteed aan systeem onderhoud, ook vrienden van mij hebben hier gigantisch veel tijd moeten besteden om allerlei instabiliteits en latency problemen op te lossen.
Ik was er helemaal klaar mee en heb op een gegeven moment een Fostex D2424 recorder aangeschaft om weer op de oude manier verder te gaan, op dit moment lijkt dit ook alweer achterhaald en ga ik een nieuwe poging wagen om met Cubase te gaan opnemen. De setup zal op het masterkeyboard na en wat losse modules in een flightcase passen van 8He, het idee is om de zaak mobiel te houden zodat de set eenvoudig mee te nemen is naar bijvoorbeeld een geschikte locatie voor de eindmix.
Ook opnemen op locatie is iets waar ik me de laatste jaren mee heb bezig gehouden, voornamelijk klassieke muziek waarvoor ik de Tascam DVRA1000 graag gebruik met een buizen mic pre.

Ik ben inmiddels weer aan het kijken of ik de synth collectie kan uitbreiden, denk aan EMU rackmodules zoals de Protheus of Morpheus.

Ik zal nog even vertellen wat mijn muziek voorkeur is.

eigenlijk heel veel soorten muziek dus zal eens wat toppers noemen.
Pink Floyd
Yello
Within Temptation
Rush
Ayreon
en verder ben ik vooral een Rock liefhebber.

Muziek die in het verleden is opgenomen zit vooral in de rocksfeer en synfo rock, ik beschouw de 60er en 70er jaren vooral als een zeer creatieve periode in de muziekgeschiedenis.

Tell me more :okdan:

Welkom iig
:baco:

De recorder heb ik gebouwd op een basis van een TEAC A3300SX, hiervan heb ik de capstanmotor vervangen door een highspeed exemplaar van een Revox G36 (anders kreeg ik hem niet op 38cm/sec).
De bandgeleiding heb ik geknutseld van oude VHS rec onderdelen en de koppen zijn van een Tascam38, ook de aandrukrol is van de T38. Verder zelf printen gemaakt met de opname en weergave electronica, veel aandacht heb ik besteed aan het bias circuit dat per kanaal apart werkte vanuit een master clock. Ook het klikvrij in en uit opname schakelen was mogelijk tbv de punch in/out functie, de ruisonderdrukking gebeurde volgens het Highcom systeem. De recorder werkt nog steeds terwijl ik hem dik 20 jaar geleden gebouwd heb, vind ook dat de opnames met deze setup nog steeds het beste klinken als het gaat om diepte en ruimte in het geluidsbeeld. Ik hoop met de nieuwe setup dit toch weer te kunnen benaderen, met de nieuwe generatie audiokaarten en software moet het wel mogelijk zijn. Vond het geluid met DSP factory in elk geval nogal plat klinken.

wow. super tof!!! Ik gebruik zelf ook enkel tape voor opnames. Maar ik ken eigelijk niemand die zelf een 8-track heeft gebouwd. Ben nu stiekem wel nieuwsgierig geworden naar hoe die eruit ziet. 8)

Ook welkom en veel plezier hier!

Ik ben met Cubase 1.0 voor PC begonnen. Ik kan je zeggen: op Windows 7 (64-bit) draait Cubase prima. Ik heb zelf 6 versies draaien, en ze doen het allen! Van SX (1) t/m Cubase 6.

P.S. Ga je vrijdag 12 augustus naar Huntenpop? Daar speelt WT een set van 2 uren! En er schijnen nog wat kaartjes te zijn! Ik ben er in ieder geval bij!
P.S. Fijne muzieksmaak! :okdan:

welk.om :)

Ook welkom en veel plezier hier!

Ik ben met Cubase 1.0 voor PC begonnen. Ik kan je zeggen: op Windows 7 (64-bit) draait Cubase prima. Ik heb zelf 6 versies draaien, en ze doen het allen! Van SX (1) t/m Cubase 6.

P.S. Ga je vrijdag 12 augustus naar Huntenpop? Daar speelt WT een set van 2 uren! En er schijnen nog wat kaartjes te zijn! Ik ben er in ieder geval bij!
P.S. Fijne muzieksmaak! :okdan:

Hoi,

ik niet naar HP, wel zaterdag naar Pink Project. Is ook in de buurt voor mij.

Back