Korg M1 troubles

rudyk1980

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb onlangs een M1 weten te bemachtigen en ik zoek een originele handleiding in de eerste plaats. Daarnaast heb ik iets vreemds aan de hand, als ik in SEQ op rec druk begint de metronoom te tikken, als ik nu op play/stop druk zou ik met een punch in een track op moeten kunnen nemen. Nu gaat play/stop rood knipperen en loopt dat hele ding vast, je kan hem alleen nog maar uit en weer inschakelen why?

Groetjes Ruud

Korg M1

Korg M1

Ik heb dezelfde handleiding inderdaad gevonden online maar dat leest erg onhandig met die computer hier en de m1 daar zo`n boek op schoot terwijl je er voor zit is een stuk handiger. Ik heb de eenvoudige sequencer functie geprobeert zodat hij een song af kan spelen maar dat ding loopt gewoon vast. Als ik hem aan mn atari hang en ik teken een paar noten dan speelt hij deze af en hij speelt ook allemaal spooknoten met verschillende octaven wel in een vast patroon maar ze staan niet in de track. Zal er iets kapot zijn aan het midi gedeelte?

Ik heb dezelfde handleiding inderdaad gevonden online maar dat leest erg onhandig met die computer hier en de m1 daar zo`n boek op schoot terwijl je er voor zit is een stuk handiger. Ik heb de eenvoudige sequencer functie geprobeert zodat hij een song af kan spelen maar dat ding loopt gewoon vast. Als ik hem aan mn atari hang en ik teken een paar noten dan speelt hij deze af en hij speelt ook allemaal spooknoten met verschillende octaven wel in een vast patroon maar ze staan niet in de track. Zal er iets kapot zijn aan het midi gedeelte?

Uitprinten :)

Hoi,

De sequencer 100% leegvegen. (staat in de manual hoe)

Of als dazt niet helpen wil..Press and hold the INT, CARD, and COMBI buttons during power up.
en alles opnieuw inladen.

Nog niet goed, openmaken en de backup batterij er 10min uithalen, terugplaatsen of vervangen en probeer nog eens.

Lukt het nog niet dan is de kans groot dat 1 van de RAM ic's aan vervanging toe is.

Suc6

Vic

thanx, die 3 knoppen ingedrukt houden tijdens booten heeft geholpen hij doet het weer. Alleen ben de originele interne programs wel kwijt en kan geen midi dump doen via de computer heb namelijk geen midi op de pc. Heeft iemand de originele program rom card te koop? En heeft iemand een ram card te koop? Altijd handig.

Je kan voor weinig geld een Edirol UM USB/MIDI tooltje kopen en dan via SYSex transporteren.....
Lijkt mij ook wel handig om eerst even alles rustig na te lezen in het mooie handboek, internet napluizen schijnt ook nog wel eens te helpen :D

Ik heb zo een Korg 01W/fd gekocht waarvan de interne batterij leeg was.
Alle presets waren leeg.
Maar in de manual stond perfect uitgelegd hoe je de factory presets vanuit de rom onmiddellijk terug kon zetten; heel simpel. Geen kaart of sysex nodig .
Misschien lukt dit ook wel bij de M1.

Net opgezocht in de manual :

"How do I put the original factory sounds back into an M1?
Restore factory progs/combis/globals by downloading their files from the internet and transferring them to the M1 with a sysex utility​
program."

... Zal dan toch met sysex moeten ...

Ik heb zo een Korg 01W/fd gekocht waarvan de interne batterij leeg was.
Alle presets waren leeg.
Maar in de manual stond perfect uitgelegd hoe je de factory presets vanuit de rom onmiddellijk terug kon zetten; heel simpel. Geen kaart of sysex nodig .
Misschien lukt dit ook wel bij de M1.

Bij de 01W zit de factory-data inderdaad opgeslagen in een stukje ROM dat via een paar handelingen is op te roepen.
Bij de M1 is dat niet het geval. Je zult de factory-data via een kaart of via een sysex-dump moeten terugzetten.
Als je bij me op de zaak komt zal ik het voor je terugzetten. Je kunt er even op wachten.

mmmm misschien toch maar es een usb midi ding halen voor zulke zaken, ik zal in de toekomst wel vaker zulke acties hebben gezien de verzameling synths groeit. In ieder geval bedankt voor alle hulp ik kom er wel uit denk ik zo. Die prophet 08 van mij werkt ook op die manier maar de originele presets zijn nou niet echt bijzonder van de 08 die worden pas echt spannend na wat chirurgische ingrepen na een kleine basis cursus sound design. Dus allemaal bedankt voor de reply

Back