Studio in houten box

JapaneseFood

Ableton rocker
Hoi,

Over een week verhuis ik met mijn video bedrijf naar een nieuw pand. Ofja een unit van 21 vierkante meter. Nu wil ik daar ook sounddesign gaan doen en natuurlijk mijn eigen muziek maken.

Ik zat te denken om er zo'n houte box te installeren waar je heel de studio in kunt bouwen. Heb ik geen flauw idee waar ik ze kan vinden en hoe ze heten.

Heeft iemand ervaring met deze dingen? Kun je echt op een lekker volume produceren zonder dat er geluid lekt?

Nee, het zijn gesloten blokken van hout. Soort sauna. Ik weet dat een producer in een video van future music erin in werkt, maar ben zijn naam vergeten...

Misschien dat ik er zo op kom..

iid erg prijzig. Voor dat geld kun je het beter zelf doen...makkelijker en goedkoper.

Ik heb in mijn tuin een studio ruimte gebouwd van ±30m2 wat mij uit eindelijk €12000,- heeft gekost. Inclusief betonnenvloer, elektra, glas,dakdekker en arbeidsloon. Ik had namelijk een timmerman ingehuurd die mij hielp. Arbeidsloon was de grootste kostenpost dus als je alles zelf doet scheelt dat ± €5000,-.

Ik heb er overigens 5 dagen over gedaan om het geheel te bouwen.

Ik zou idd zeggen, ga zelf lekker klussen of koop een rechthoekig tuinhuisje (beide met het oog op kosten!) en vul het met isolatiemateriaal. Een goede isolatie zal immers nog het lastigste zijn. Ik neem ten minste aan dat de box vooral ter isolatie dient?

Ik ben ook vaak aan het denken hoe ik iets dergelijks kan realiseren, maar die ideeen lopen toch vaak op in de kosten :D Op gearslutz is trouwens heel wat kennis te vinden mbt isolatie / akoestiek / studiobouw, mocht je de DIY kant op gaan.

Back