low whatt tubeamp voor pianet t.

plus

Nieuwkomer
Hallo allemaal ik ben opzoek naar een buizenversterker met een laag whattage(5/10 whatt).
Voor mijn pianet t. Liefsts iets uit de jaren 70. Heeft iemand een idee of suggesties, ze zijn meer dan welkom.

plus.

Er zijn er massa's nieuwe goeiekope chinese/maliezische/koreaanse lampenversterkertjes van korg=vox, behringer/bugera, epiphone, black heart etc. - alle nieuw tussen 100-200 Ietwat met upmarket modellen geinspireerd op oude fenders zijn er van matamp, e.a. Er zijn ook een 5 wat marshall en kleine orange versterkers tegenwoordig, maar ik weet niet of ie echt geschikt zijn voor pianet.

ALs je een jaren 70 wil is een fender champ/vibrochamp (6 wat) wellicht de evidente keus - kost gewoonlijk 350 a 400 euro. Ik denk niet dat er veel meer jaren 70 <10 watters zijn. 5 a 10 watt lampen is voor gitaar aardig luid, ik weet niet of dat voor pianet ook voldoende is. Als het voor thuis still tespelen is met wat buizen vervorming: de nieuwe lampenversterkertjes hebben vaak ook nog een attenuator naar 1 of .5 wat (vox/bugera).

Back