Even voorstellen! :)

Kieftenbelt

Stamgast
Beste mede-forummers,

Ik volg dit forum toch al een tijdje, en heb me dus maar is geregistreerd.
Mijn naam is Ruben, ik woon in Kudelstaart (gemeente Aalsmeer), ben 18 jaar en doe de opleiding muziektechniek in Amsterdam.

Mijn hobby's zijn alles wat met geluid te maken kan hebben, voornamelijk studio-techniek en gitaar. Naast dat ben ik ook bezig met het creëren en ontdekken van electra, wat maakt een compressor nou een compressor en wat voor elementen maakt nou een chorus (bijv.). Ben ook bezig met het maken van eigen effectpedaaltjes voor mijn gitaar en wil me steeds meer gaan richten op toetsen/synth werk. Dat is dus de grote reden dat ik op dit forum geregistreerd heb.

Ik beschik aan synthesizers zelf nog niks, ik hoop in de toekomst wat analoge synths (zelfgemaakt of een bestaande synth) erbij te kunnen krijgen! :)

M.v.g,
Ruben

Wat is nou de voorgestelde kans dat je daadwerkelijk in je vakgebied aan de slag kunt van die opleiding? Gewoon erg benieuwd aangezien ik de laatste 10 jaar ineens heel veel hoor van dit soort opleidingen.

Ik kon me herinneren dat er ook nooit iemand daar iets over zei tegen mensen die Grafisch Vormgeven gingen doen - dat de markt al volledig verzadigd is en dientengevolge lonen voor mensen met ervaring nauwelijks stijgen omdat er zo'n 50 mensen per functie staan te trappelen om die voor jou in te gaan vullen voor jouw salaris of nog veel minder.

-----

Oh: en hai :doei:

Live engineer en studio engineer/producer. Dat er telkens meer opleidingen ervan komen is waar, maar je moet er wel zelf voor gaan om er een baan in te kunnen vinden, heel veel netwerken. D.m.v. stages in studio's en vrijwilligerswerk in live-zaaltjes ben ik al een stuk verder gekomen.
Maar ach, de klas bestaat momenteel uit 12 man, en we begonnen met 32. Grootste reden daarvan is dat je wel echt voor het vak moet gaan, en niet denken dat je tijdens je studie de hele dag op een gitaar loopt te pingelen.

Welkom + succes alvast!

Meer kennis is nooit weg op 't forum :)

Back