Synths versturen ... waar halen jullie geschikte dozen vandaan?

Lacrosse

Rise of the Machines
Iedere keer als ik een apparaat of synth verkoop of naar een reparateur wil sturen loop ik tegen het probleem dat ik geen geschikte doos kan vinden. Ik ben echt héél zuinig op mijn spullen en wil daarom alles ook zo goed mogelijk verpakken. Neem als voorbeeld mijn Polysix die binnenkort op transport gaat. Die is als ik mij niet vergis zo'n 98 cm breed, 38 cm diep en iets van 18 cm hoog. Ik heb op verschillende sites gekeken van bedrijven die verpakkingsmateriaal verkopen maar die leveren meestal per grote aantallen en dan niet eens in een maat die in de buurt komt.

Alle advies is welkom!

Eén mogelijkheid is naar de (muziek)handel om de hoek gaan en vragen of je een doos kunt krijgen.

Om die reden verstuur ik geen key-synths. Ik heb een keer een MS-20 verstuurd, was een flinke klus om die goed verpakt te krijgen.
Ik heb ooit eens een Kawai K5000S goedverpakt in een nieuwe Thomann flightcase ontvangen, maar goed het leek me ook wel handig om een case te hebben.
Daarnaast eens een Nord Modular (zonder CD ;) ) van Leo (dus uitstekend verpakt in o.a. een paardendeken en een complete jaargang supermarktfolders in een enorme sinaasappeldoos) en een Poly800 zo zonder iets in twee aan elkaar geplakte vuilniszakken van een limburgs dwaallicht.
Kenners (niet die van Markplaats) rollen synths in meters bubbelwrap en dan een doos eromheen (meubelzaak?)

alle dozen bewaren die je opgestuurd krijgt. Daarnaast de plaatselijke supermarkt.

Maar het is maar karton, met een schaar en wat creatief plakwerk kom je er ook wel.

Help ik heb niet zo'n grote doos!!!:
Wat ik meestal doe is het desbetreffende product inrollen in bubblewrap (4 a 10 lagen dus 8 a 10 cm dik) Dit afplakken met van die vieze bruine tape, dan karton erom heen vouwen in de breedte en dit vastplakken met goede ductape. Daarna de kopkanten ook van karton voorzien (2 a 3 laagjes karton, wederom afhankelijk van de dikte van het karton.) En dan nog 1keer in de breedte een laag karton erover van evt een iets minder kwaliteit. Probeer er wel een doos van te maken en niet een ovale kartonnen bal ofzo :P Ook het type karton wat je gebruikt zou eigenlijk nooit enkellaags mogen zijn, dit kan je zien aan de zijkant van het karton. Hieronder een plaatje van dergelijk karton van 3 lagen. En dan op het eind alles goed intapen met van die vieze bruine tape. Bij een jupiter8 zou ik dan evtueel het process nog een keer herhalen, maar een poly800 overleeft dit wel. Je moet er vanuit gaan dat de synth een maximaal val van 1 meter hoog zal meemaken tijdens het vervoer. Als jij denkt dat de door jou ingepakte synth dat overleeft zit je goed. En durf als je een synth koopt soms ook 5euro extra te bieden voor verpakkingsmateriaal. ;)

3laags%20kartonage.jpg

Om die reden verstuur ik geen key-synths. Ik heb een keer een MS-20 verstuurd, was een flinke klus om die goed verpakt te krijgen.
Ik heb ooit eens een Kawai K5000S goedverpakt in een nieuwe Thomann flightcase ontvangen, maar goed het leek me ook wel handig om een case te hebben.
Daarnaast eens een Nord Modular (zonder CD ;) ) van Leo (dus uitstekend verpakt in o.a. een paardendeken en een complete jaargang supermarktfolders in een enorme sinaasappeldoos) en een Poly800 zo zonder iets in twee aan elkaar geplakte vuilniszakken van een limburgs dwaallicht.
Kenners (niet die van Markplaats) rollen synths in meters bubbelwrap en dan een doos eromheen (meubelzaak?)

toetsen verstuur k liever niet
kheb een flight cas e,.. wels gedaan datie leeg terug gestuurd werdt ..

drumdoosen gaan bv gewoon in banaan doos veel proppen eroom heeh kan die beetje bewegen en "ademen .."
kheb bergen met wrap plastiek liggen ins chuur effe in wrappen voor kras schade
en goed verzekeren vink vaak wel belangrijk

Hehe.., daar heb ik wel even voor gezeten ja!
Ik vind dat spulletjes verzonden moeten worden zoals je ze ook zelf zou willen ontvangen. :mega:

Heb zelf nooit echt ellende meegemaakt, omdat ik er inderdaad altijd op hamer en desnoods, zoals RSB ook zegt, er een extraatje voor over heb om alles goed te verpakt binnen te krijgen.

Heb je die foto nog RSB? Van die halve doos die je ooit binnenkreeg?
Een goed voorbeeld van hoe het dus NIET moet..

bij bepaalde winkels of hobbymarkten, of in de oudpapiercontainer van de voetbal club of zo kan je wel stevige dozen vinden. als het niet past, kan je van verschillende dozen een grote doos maken. zorg voor dubbele laag, geen wapperkarton en doe er in 3 richtingen voldoende breed plakband omheen.
en de synth als het kan in een aantal lagen grote bubbels. 5 of 6 lagen strak, dan kunnen ze er mee bouncen en gebeurt er nog niks.
evt heb ik binnenkort een poly 6 case voor je te leen of te koop

Er een kartonnen bal van maken is ook wel interessant. Kan TNT er beter mee gooien of tegen aan trappen.

hehehehe

Ik vind dat spulletjes verzonden moeten worden zoals je ze ook zelf zou willen ontvangen.

inderdaad, zo is het maar net!

oudpapiercontainer van de voetbal club

shit ja, die hebben echt perfecte dozen en het is net zo ver als de supermarkt (hier dan) waar ze alleen maar kleine dozen hebben.

ik verscheur meestal een stapel kranten en froemel deze tot propjes, daarmee bedek ik de bodem van de doos, leg het apparaat erin en leg er nog een stapel bovenop.

mocht ik nog wat extras vinden of hebben liggen pak ik het darmee ook nog in.

Je kunt ook van een paar plankjes een ´case´ maken, synth rondom en vierdubbellaags in de bubbels. Met verschillende dozen 1 doos maken werkt ook goed.

Attachments

• DSC03851.jpg
    DSC03851.jpg
    61,4 KB · Bekeken: 74
Volgens mij kun je bananen dozen nemen en dan een kant in snijden en plat vouwen. Dan zo de volgende er in steken en dat keer twee en dan over de bodem een ander groot stuk karton. Als ik iets moest verzenden dan deed ik altijd een extra bodem in de doos, Karton in snijden twee hoeken 180 graden omvouwen dat die precies klemt in de andere doos Dan allen naden van de doos aan de buiten kant tapen. Voor je de doos dicht maakt ook weer stuk karton en dan in snijden en 180 graden omvouwen. Ik verzond altijd 15 inch en 17 inch computer beeldschermen voor me werd gewoon met tpg en kwamen altijd heel aan. Wat ze ook doen is in pakken in plastic in een doos doen iets verhogen met blokjes hout oid en dan op vullen met peurschuim.

Bij winkel centrums achter de winkels liggen genoeg dozen op papier ophaal dag.

Er een kartonnen bal van maken is ook wel interessant. Kan TNT er beter mee gooien of tegen aan trappen.

:dubbel::mega:

heb van week nog 2 19" units verstuurd in een doos die zeker 4x zo groot was, doos bij het oud-papier weggetrokken. Soms heb je niets anders voor handen.

Gelukkig maakt grootte niet veel uit voor het gewicht.

...19" units...
die passen (vaak) ook goed in van die standaard pc-keyboard dozen die je gratis bij de locale pc boer kunt afhalen

Ik heb hier een exacto knife en een scalpel en snijd altijd mijn dozen volledig op maat, maak extra dempers van karton om de knopjes heen, maar niet tegen de knoppen aan om stootschade te voorkomen.

Probeer eerst een paar losse pasdelen om de zijkanten heen- te maken en maak die delen wat dikker zodat de synth ietwat 'zwevend' in de doos zit.

Daarna de doos eromheen pas maken, liefst uit één stuk karton en zorg dat de sluitende delen aan de onderkant van de synth zitten zodat de bovenkant van de synth waar de knoppen zitten, bedekt zijn door 1 volledig vlak stuk karton.

Back