Minikorg 700 naar 700S

renepela

Ouwe rot
Ik heb al weer een klein jaartje een minikorg 700 in mijn bezit en ben nog steeds niet uitgekeken op deze schitterend klinkende doch wat beperkte synth.
Ik denk niet dat hij ooit nog weg gaat, hooguit voor een 700S of 800DV.

Na heb ik eens bekeken wat een 700S meer heeft t.o.v. een 700 en eigenlijk is dat alleen maar een extra printje. Ik vroeg me dus af of iemand weet of het mogelijk is de minikorg 700 om te bouwen naar een 700S. Dat is hooguit wat lastig met de extra knoppen die de 700S heeft, maar helemaal onmogelijk lijkt het me niet. Misschien is dat op te lossen met een breakout box of iets dergelijks. Op het internet kan ik er eigenlijk niks over vinden.

Laatst gewijzigd:
Ik zou eerlijk gezegd gewoon een 700s kopen als je een 700s wil. De 700 is de allereerste Korg synth ooit, die ga je toch niet modden.

Ik mis de functies van een 700s ook helemaal niet op een 700, als je er nog wat andere synths bij hebt. Met 2 oscs ga je vooral meer heavy klanken maken, en de Minikorg gebruik ik nu net voor die supermooie lieve klanken die je uit geen ander analoogje zo krijgt. Kitaro to the bone. Ik wééét dat die een 700s gebruikt, maar hij gebruikt meestal enkel de functies die de 700 ook heeft. 1 osc fluitjes en viooltjes, analog style.

inderdaad, gewoon een 700s aanschaffen en daarna de 700 verkopen. denk dat dat veel handiger is, geamkkelijker en niet al te veel geld kost

die ga je toch niet modden
inderdaad! niet gaan knoeien

overigens: ik wil die 700 wel hebben als je 'm verkoopt

Zou ik niet doen, zonde!

Maar stel iemand wil het wel doen, is het printje
dan na te maken of zitten hier moeilijk verkrijgbare parts op?
Ik vind het idee van Renepela nog niet zo gek, als het maar
via een breakout gaat, dus zonder de originele behuizing te beschadigen.

Ik zat inderdaad aan een breakout te denken. Ik had eigenlijk verwacht dat het maar een klein simpel printje zou zijn.
Zo vaak kom je een 700S niet tegen, dus het leek me een mooie optie.

Ik denk dat je meer 700s dan 700 tegenkomt, dus het lijkt me eerlijk gezegd erg veel moeite voor een niet gruwelijk zeldzame of onbetaalbare synth (OK, je moet misschien een jaar zoeken en voor 100€ heb je hem niet, maar het is geen CS80 of Eight Voice ofzo). Wel een mooi project hoor als het lukt, daar niet van.

Er zit een discrete VCO op om te beginnen, dus dat zal al niet supersimpel in elkaar zitten.

aleen een vco erin proppen werkt toch niet moet netjes scalen en de 700 s hadie ook geen ring mod stand ...

er zijn modules [modulair ] die bv allerlei korgs / ms / ps serie synths , moogs / cems enso nabouwen ...maar een dv 00 qa synth [discrete vco / filter hebk nog niet gezien [ jij juur;?

iig moet kunne ..in de dv 8oo zitten allemaal nette dikke ..losse prints

Back