optreden LOOP THE BALLOON

happy elf

Stamgast
hoi,

ik ga niet al mijn optredens aankondigen maar vind deze poster wel erg leuk.
Zondag dus in Deventer !

Attachments

• acsh16-willie.jpg
    acsh16-willie.jpg
    41,2 KB · Bekeken: 128
Een goed artiest geeft NOOIT af op de technici.
Die mannen werken keihard en er kan altijd wat fout gaan.
Hoeft helemaal hun schuld niet te zijn en al was het wel zo dan nog.

Paul

je op die manier wel, maar ik bedoelde ermee dat ze die monitors van te voren konden testen.

je op die manier wel, maar ik bedoelde ermee dat ze die monitors van te voren konden testen.

Dat is best gebeurd, maar dan nog kan er iets fout gaan. Als je iets te maken hebt met techniek dan weet je dat. Een kabeltje gaat soms zomaar kapot en waarom? Joost mag het weten.

Maar wat ik wel weet is dat technici belangrijke mensen zijn die i.h.a. hart voor het vak hebben en er alles aan doen de zaken in orde te hebben. Ik zal ze dan ook nooit afvallen.

paul

ja, er is altijd een haat-liefde relatie tussen optredende muzikanten/bands en geluids technici. Het geluid kan een optreden maken of breken. Als het geluid te gek is ben je de geluids technici dankbaar, maar het komt maar al te vaak voor dat het geluid slecht is of in mijn geval was er geeneens geluid. Ik heb het er met de twee geluidsmannen achteraf uiteraard over gehad maar ze gaven mij geen duidelijk antwoord op hoe het toch zo fout kon gaan.
Er zit natuurlijk geen kwade opzet in het spel en foutjes kunnen gebeuren, zij doen ook maar hun best. Live televisie is echter wel heel heftig, want als er dan iets mis gaat zien meteen miljoenen mensen dat.
Bij sommige optredens mag ik zelf het geluid doen en dat vind ik eigenlijk ook wel zo lekker. Door de jaren heen ( 30) heb je als muzikant al zoveel ervaring opgedaan dat je soms gewoon meer weet dan die jonge geluidsjochies. Maar ach, we moeten het toch allemaal samen doen.

Dat is best gebeurd, maar dan nog kan er iets fout gaan. Als je iets te maken hebt met techniek dan weet je dat. Een kabeltje gaat soms zomaar kapot en waarom? Joost mag het weten.

Maar wat ik wel weet is dat technici belangrijke mensen zijn die i.h.a. hart voor het vak hebben en er alles aan doen de zaken in orde te hebben. Ik zal ze dan ook nooit afvallen.

paul

als 't technische fouten zijn, ok, vaak kan niemand er wat aan doen, maar als 't menselijke fouten zijn, mag je ze d'r gewoon op afrekenen, zoals bij elk beroep. 'tuurlijk is fouten maken menselijk, maar als een stratenmaker een steen verkeerd legt, of een piloot een verkeerd knopje indrukt, mag je ze hier op afrekenen. dus waarom één of andere dutchviewert die de monitoren vergeet te testen niet???

Back