Native Instruments Maschine MIKRO

is dit ook al geen frontpage nieuws meer ... ? kale boel blijft het zo.

Lijkt mij wel. Overigens is mijn ervaring dat het soms erg lang duurt of dat het gewoon niet geplaatst wordt (zonder reden) op de frontpage.

OnTopic, wel een compact apparaat zo.

Helemaal geen frontpage nieuws meer.. kaal idd. Beetje jammer.

Ik kijk wel uit naar de mikro! Heb maschine gehad, beste koop ooit maar die moest me helaas weer verlaten op dat moment, maar een mikro zie ik wel zitten.. de meeste knobs gebruik ik niet zoveel (edit de samples bijna niet) Gaat me vooral om de integratie van de pads met de software, dus niet handmatig de kits koppelen en midi gezeur.

Ze hebben geloof ik geen overzicht met vergelijking tussen Maschine en Mikro? Er wordt alleen verteld dat software zelfde is, en de controller compacter. Maar mensen die hier onbekend mee zijn, moeten dus zelf uitzoeken wat de knoppen/functies doen op de Maschine, die op de Mikro ontbreken?

@Jayce:
Alle functies zijn via de Mikro controller uit te voeren zover ik kan beoordelen, alleen nu wat vaker door een combinatie van een knop en pad of andere knop (zoals Shift+ pad functies bij Maschine voor Quantize, Undo, Redo etc)
Voorbeeld: De Mikro heeft 1 group button ipv 8 op Maschine. Je houdt die ingedrukt en drukt op 1 van de bovenste 8 pads op van group te veranderen.
Het overzicht volgt nog Jayce. In het volgende topic kan je vragen aan NI medewerkers stellen over de Mikro:
Klik hier. Verder in het forum is er ook het een en ander over te vinden.

ps. sorry voor de dubbelpost, zie nu pas dit topic.
@mods: andere graag sluiten

MIKRO vraagjes

MIKRO vraagjes

Ik zit een beetje te kijken naar een Machine MIKRO mk2 midi controller.

Tot voor kort was ik ziet onder indriuk van zo’n ‘MPC die zonder een computer niks kan’, maar ik kan nu ook de voordelen zien t.o.v. de Akai’s. De MPC’s worden niet meer gemaakt, zijn vrij schaars en worden kwetsbaarder vanwege ouderdom. Ik vond de 500/1000 interessant maar van wat ik lees op internet zijn de Numark MPC’s qua kwaliteit cheapo, en niet te vergelijken met de 60/2000/3000.

MIKRO
Ik heb al wat aardig video’s gecheckt en daarbij let ik vooral op de bediening op het apparaat zelf. Ik wil niet ‘muizen’ of naar een computerscherm staren. Die laptop wil ik liever niet aanraken eigenlijk..

Ik zie toch steeds veel video’s waar men de software laat zien en steeds bedient met de muis. Ik snap dat de 'medium' Maschine beter workflow heeft maar met de 'small' schijnt ook alles te kunnen, al zij het wat omslachtiger.

Ik heb een paar vraagjes, ik kan de informatie nergens vinden namelijk:
1. Hoe edit ik midi info op de MIKRO zelf? Is er een midi event list per track? Dus kan ik bijvoorbeeld note C3 verschuiven van 3.01.000 naar 3.01.080?

2. Kan je per sample loop punt, loop length en ADSR instellen?

3. Kan je met een extern usb midi keyboard partijen inspelen, en daarna de notes editten (shift notes, delete bepaalde notes)?

4. Stel, voor je song koppel je pattern A naar B naar C. Kan je een filter opendraaien over deze 3 patterns heen? Is er een soort van ‘song mode’ waar je bijvoorbeeld een midi note over 3 patters kan laten spelen, zonder dat hij de note afkapt bij patternwisseling?

5. Kan je namen ingeven met de pads? pad 1: 1, A, B, C, pad 2: 2, C,D,E

6. Hoe is de de kwaliteit van de display, is die af te lezen buiten in daglicht?

Laatst gewijzigd:
Voordat mensen nog een reactie plaatsen.. hoeft niet meer.. Ik ben er al uit..

Back